Την απόφασή του να καταψηφίσει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμιά και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ, κρίνοντάς το «κυρίως από την πλευρά της στρατηγικής την οποία συνεχίζει, καθώς και για αυτά που αφήνει ως έχουν από το αντιδραστικό νομοθετικό οπλοστάσιο των προηγούμενων συγκυβερνήσεων».
Ωστόσο, σημειώνει ότι θα ψηφίσει υπέρ των ρυθμίσεων που δίκαια βρέθηκαν στο στόχαστρο του κινήματος, όπως κατάργηση τράπεζας θεμάτων, βαθμός προαγωγής και απόλυσης, επαναπρόσληψη εκπαιδευτικών, επανεγγραφή “αιώνιων φοιτητών”.
Στην ανακοίνωση του κόμματος αναφέρεται πως με το νομοσχέδιο συνεχίζονται και εφαρμόζονται οι αντι-εκπαιδευτικές ρυθμίσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων και επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι:
– Παραμένει ο νόμος 4186/2013 (Αρβανιτόπουλου) για το Νέο Λύκειο που ενισχύει τη διαφοροποίηση μέσα στο Λύκειο, το μετατρέπει ακόμα πιο αποφασιστικά σε ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, σε βάρος της όποιας γενικής μόρφωσης, με μοναδική αποστολή την προετοιμασία για την είσοδο των μαθητών σε ΑΕΙ-ΑΤΕΙ.
– Στην ίδια ρότα βαδίζει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης ως προς και τα ΕΠΑΛ καθώς υιοθετεί κατά γράμμα τη στρατηγική της ακόμα μεγαλύτερης προσαρμογής της εκπαίδευσης στις ανάγκες του κεφαλαίου, τις συνεχείς πιστοποιήσεις, την αποσύνδεση πτυχίου-επαγγέλματος.
– Παραμένει ο νόμος 3966/2011 (Διαμαντοπούλου) για τα πρότυπα-πειραματικά καθώς διατηρείται η πρόβλεψη για χορηγούς, οι διαδικασίες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Το κύριο, αναφέρει το ΚΚΕ είναι ότι διατηρεί τον ελιτίστικο θεσμό των «προτύπων», μιας κακώς εννοούμενης «αριστείας», μακριά και πέρα από την ανάγκη όλα τα παιδιά να παίρνουν ολοκληρωμένη επιστημονική μόρφωση, ενώ σημειώνει ότι η πρόβλεψη κλήρωσης για εισαγωγή στα πειραματικά δεν λύνει επί της ουσίας, το πρόβλημα των κοινωνικών φραγμών, καθώς «είναι γνωστό ότι οικογένειες και μαθητές με σχετικά ανεβασμένο κοινωνικό, μορφωτικό υπόβαθρο επιλέγουν τελικά να θέσουν υποψηφιότητα για κλήρωση στα πειραματικά».
Τονίζει, επίσης, ότι η οριζόμενη από το νομοσχέδιο ευθύνη των κηδεμόνων για μεταφορά των παιδιών (από απομακρυσμένες περιοχές) από και προς το σχολείο «προφανώς σηματοδοτεί ότι θα μπει το χέρι στην τσέπη των οικογενειών».
Το ΚΚΕ καλεί το λαό και τη νεολαία σε άμεση οργάνωση της πάλης τους με τα «προβάλλοντας τα δίκαια και ανικανοποίητα αιτήματά τους»:
– Κατάργηση του νόμου 4186/2013 και του 3966/2011. Πανελλαδικές εξετάσεις με απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης και επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές θέλει ο υποψήφιος. Κατοχύρωση βαθμολογίας, με ιδιαίτερη μέριμνα για τους εργαζόμενους μαθητές και τα παιδιά ειδικών κατηγοριών (ΑΜΕΑ, μειονότητα, μετανάστες, κ.λπ.).
– Αποδέσμευση του προγράμματος και της λειτουργίας του Λυκείου από τη διαδικασία επιλογής για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Κατάργηση κάθε διαχωρισμού και πρόωρου προσανατολισμού (Γενικό Λύκειο, ΕΠΑΛ, κατευθύνσεις κ.λπ.).
– Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα. Καμία πιστοποίηση, κατάργηση του έτους μαθητείας. Πρακτική άσκηση ενταγμένη οργανικά στο πρόγραμμα σπουδών.
«Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία. Διαγραφή όλων των χρεών των σχολικών επιτροπών και των ΑΕΙ-ΑΤΕΙ προς τις δημόσιες εταιρείες ηλεκτρισμού, θέρμανσης, ύδρευσης, τηλεφώνου. Δωρεάν μετακίνηση μαθητών και φοιτητών» καταλήγει η ανακοίνωση του ΚΚΕ.