Η Φώφη Γεννηματά με δήλωση της υποστηρίζει ότι οι «πληγές» από την τραπεζική αργία δεν έχουν επουλωθεί. Χρειάζονται γενναίες ρυθμίσεις τονίζει η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
«Πριν από λίγες ημέρες ζήτησα από την Κυβέρνηση και τις Τράπεζες, να προχωρήσουν σε μια γενναία ρύθμιση για τα προβλήματα που δημιουργούνται με τις επιταγές, τις συναλλαγματικές και τα γραμμάτια.
Επαναφέρω το θέμα και ζητώ άμεσα να προχωρήσει η πρότασή μας όπως την διατύπωσα «Ακάλυπτες επιταγές, απλήρωτες κατά την λήξη τους, συναλλαγματικές και γραμμάτια σε διαταγή, των οποίων η έκδοση/λήξη τους είναι μέχρι τις 31/10/2015, εφόσον εξοφληθούν μέχρι τις 31/12/12015, δεν αναγγέλλονται και κατά συνέπεια δεν καταχωρούνται σε αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, που λειτουργούν για λογαριασμό των Τραπεζών».
Δεν μένουμε όμως μόνο σ’ αυτό. Πιστεύω ότι σ’ αυτήν την κρίσιμη φάση πρέπει να βοηθήσουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις να σταθούν όρθιες. Να εξαντλήσουμε τις δυνατότητες που υπάρχουν για την επιβίωσή τους και την διασφάλιση της απασχόλησης των εργαζομένων σ’ αυτές.»
Πρότεινα σήμερα ορισμένες προτάσεις προς τους φορείς της αγοράς.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
1. Επιτάχυνση διαδικασιών για τις εισαγωγές
Υπάρχει σοβαρή καθυστέρηση στις Τράπεζες, για τις εγκρίσεις αιτημάτων επιχειρήσεων που εισάγουν πρώτες ύλες, ημιέτοιμα και έτοιμα προϊόντα. Υπάρχει κίνδυνος να παρουσιασθούν ελλείψεις σε βασικά είδη τον Αύγουστο, αλλά και να δημιουργηθούν αξεπέραστα εμπόδια σε ελληνικές μεταποιητικές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν εισαγόμενες πρώτες ύλες.
Προτείνουμε:
α) Να επιταχυνθούν με διαδικασίες express οι εγκρίσεις, χωρίς διαχωρισμούς μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων. Να τηρηθούν και οι χρονικές προτεραιότητες.
β) Να επιτραπεί η ελεύθερη εισαγωγή για εμπορεύματα μέχρι 100.000 ευρώ, με έμβασμα από λογαριασμούς όψεως που ήδη διαθέτουν τα απαραίτητα κονδύλια.
2. Πληρωμή φόρων μέσω πιστωτικών καρτών
Να επανέλθει η δυνατότητα πληρωμής μέσω πιστωτικής κάρτας όλων των φόρων που βαρύνουν φυσικά και νομικά πρόσωπα.
3. Διεθνής μεταφορές
Να επιτραπεί σε οδηγούς φορτηγών διεθνών μεταφορών, η χορήγηση ενός ποσού (2.000-3.000 ευρώ) για κάθε ταξίδι, ώστε να καλύπτονται όλα τα αναγκαία έξοδα τους.
4. Επιβαρύνσεις εισαγωγών που τρίτες χώρες
Για τις εισαγωγές από τρίτες χώρες, πρέπει να καταβληθούν σημαντικά ποσά προκειμένου να πληρωθούν ο ΦΠΑ και τα έξοδα εκτελωνισμού. Επειδή αυτά τα ποσά δεν δίδονται από τις Τράπεζες, χιλιάδες containers με εμπορεύματα (5,5 χιλ στον Πειραιά, 3,5 χιλ. στην Θεσσαλονίκη), παραμένουν στα λιμάνια. Και μάλιστα πληρώνονται σταλίες για τις καθυστερήσεις; Για τις για τις οποίες βέβαια δεν φέρουν ευθύνες οι επιχειρήσεις.
Προτείνουμε:
Γι’ αυτές τις περιπτώσεις να προωθηθεί ρύθμιση ώστε να μην πληρώνονται σταλίες για το δίμηνο που συνεχίζονται τα ασφυκτικά capital controls.
5. Ρυθμίσεις οφειλών
Πολλές επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις για οφειλές στο Δημόσιο, τα Ασφαλιστικά Ταμεία, καθυστερούν δόσεις λόγω των capital controls.
Πρέπει λόγω τον έκτακτων συνθηκών για περιπτώσεις μικρών καθυστερήσεων (ως 2 μήνες) να ληφθεί μέριμνα , ώστε να μην εκπίπτουν οι επιχειρήσεις αυτές από την ρύθμιση που έχουν κάνει.
Οι προτάσεις αυτές φυσικά δεν αντιμετωπίζουν όλες τις ευρύτερες συνέπειες της οικονομικής κρίσης, τις οποίες με ευθύνη της Κυβέρνησης η βύθιση της ελληνικής οικονομίας επιφέρει, για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
Γι’ αυτό θα υπάρξουν νέες συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις σημείων μετά τις νέες συμφωνίες και στα πλαίσια ενός νέου εθνικού σχεδίου για την Ανάπτυξη που θα καταθέσει για διάλογο το ΠΑΣΟΚ.
Όμως με την άμεση εφαρμογή των σημερινών προτάσεών μας, θα έχουμε μια σημαντική “ανακούφιση” στην αγορά, ώστε να υπάρξει και το αναγκαίο διάστημα για τις ευρύτερες κινήσεις.
Πιστεύω ότι η Κυβέρνηση και οι Τράπεζες, κατανοώντας το μέγεθος των προβλημάτων θα ανταποκριθούν το ταχύτερο στις προτάσεις μας.