Για το Τμήμα «Μαλιακός-Κλειδί» του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), όλα τα θέματα που αφορούν την επιβολή και είσπραξη των διοδίων καθορίζονται στη σύμβαση, η οποία υπεγράφη το 2007 και κυρώθηκε με νόμο από τη Βουλή. Ωστόσο, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τον παραχωρησιούχο προκειμένου, μεταξύ άλλων, να μειωθεί το ύψος των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα του αυτοκινητοδρόμου. Όπως αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, με έγγραφο του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, «επιπλέον στόχος της διαπραγμάτευσης είναι η εφαρμογή προγραμμάτων εκπτωτικής πολιτικής για τους συχνούς χρήστες και τις τοπικές μετακινήσεις, αλλά και η επιτάχυνση της εφαρμογής της ηλεκτρονικής συλλογής διοδίων, ώστε κάθε πολίτης να επιβαρύνεται για το τμήμα ή την απόσταση, που διανύει, με τρόπο δίκαιο και αναλογικό».
Όσον αφορά την επέκταση και συντήρηση του παράπλευρου δικτύου, το υπουργείο ενημερώνει ότι παράπλευρο δίκτυο υφίσταται σε σημαντικό μήκος του αυτοκινητοδρόμου. Επιπλέον, έχουν συνταχθεί οι μελέτες ολοκλήρωσης του παράπλευρου δικτύου, καθώς και των γεφυρών στις θέσεις Ζηλιάνα και Τοπόλιανη. Σε κάθε περίπτωση, η κατασκευή του παράπλευρου δικτύου δεν περιλαμβάνεται στη Σύμβαση Παραχώρησης και θα πραγματοποιηθεί με τη δημοπράτηση νέας εργολαβίας.
Την επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων παραχώρησης του τμήματος ΠΑΘΕ, Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας, ώστε να γίνουν μειώσεις των υψηλών τιμών διοδίων και να προβλεφθούν διευκολύνσεις για τις τοπικές κοινωνίες και τους οδηγούς, που κάνουν πολύ συχνές διαδρομές, έχει ζητήσει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Θανάσης Παπαγεωργίου. Με ερώτηση που είχε καταθέσει στη Βουλή, ο κ. Παπαγεωργίου επισήμαινε ότι «ο κάτοικος της Πιερίας για να επισκεφθεί τον Πλαταμώνα πληρώνει για μία διαδρομή εντός του νομού περισσότερα στα διόδια παρά σε καύσιμα χωρίς μάλιστα να έχει καλύτερο και ασφαλές οδικό δίκτυο αφού το τμήμα της εθνικής οδού Λεπτοκαρυάς-Πλαταμώνα παραμένει ένα από τα χειρότερα και πλέον επικίνδυνα στην Ελλάδα». Ο βουλευτής έχει, επίσης, προειδοποιήσει ότι «η Πιερία έχοντας εγκλωβιστεί μεταξύ πολλών σταθμών διοδίων στη βόρεια και τη νότια πλευρά της, με δυσβάσταχτο κόστος διέλευσης των οδικών αξόνων (ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδός), έχει αποκλειστεί και είναι πλέον τόπος αποφυγής διέλευσης των οχημάτων που κινούνται από τη Βόρεια προς τη Νότια Ελλάδα και το αντίθετο, παρά την θετική εξέλιξη της μη λειτουργίας των διοδίων του Αιγινίου».