Διαβιβάστηκε στη Βουλή ενοποιημένη η δικογραφία για την υπόθεση της απευθείας ανάθεσης της ναυπήγησης των 4 υποβρυχίων τύπου 214 καθώς και του εκσυγχρονισμού 3 υποβρυχίων τύπου 209 “ΠΟΣΕΙΔΩΝ” στις γερμανικές εταιρείες HDW και Ferrostaal, με κύριο ανάδοχο τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά όπως και της κατάρτισης δύο συμβάσεων αντισταθμιστικών ωφελημάτων που απορρέουν από τις δύο αυτές αναθέσεις.
Όπως γνωστοποιήθηκε, η δικογραφία που αποτελείται από πενήντα ογκωδέστατους φακέλους, έχει αναπαραχθεί και έχει ήδη δοθεί στα κόμματα, που θα προτείνουν και θα αποφασίσουν τις επόμενες ημέρες για τον τρόπο κοινοβουλευτικής διερεύνησης της υπόθεσης που αρχίζει από το 1999 και εκτείνεται ως το 2009.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην δικογραφία που διαβιβάστηκε στη Βουλή από τον υπουργό Δικαιοσύνης, αναφέρεται ονομαστικώς μόνον το όνομα του πρώην υπουργού Άκη Τσοχατζόπουλου, ενώ γίνεται αναφορά σε “λοιπά μέλη της κυβερνήσεως που αποφάσισαν την υπογραφή των συμβάσεων, καθώς και μελών των κυβερνήσεων που κατά καιρούς επόπτευαν την υλοποίηση τους αφού δεν επαναδιαπραγματεύτηκαν ούτε τροποποίησαν τις συμβάσεις”.
Όπως είναι γνωστό, η Νέα Δημοκρατία έχει ζητήσει ήδη έρευνα από εξεταστική επιτροπή ενώ πληροφορίες από το κυβερνών κόμμα αναφερουν ότι “όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά”. Και αυτό σημαίνει ότι υπάρχει προσανατολισμός για σύσταση ενδεχομένως απευθείας προκαταρκτικής επιτροπής, δεδομένου ότι με τη λήξη της τρέχουσας βουλευτικής συνόδου, τον Ιούνιο, λήγει και η αποσβεστική προθεσμία του Συντάγματος για άσκηση ποινικής δίωξης κατά υπουργού από τη σημερινή Βουλή.
Σχετικά με την υπόθεση, ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Αθανάσιος Κατσιρώδης, έκρινε xτες ότι η δικογραφία πρέπει να διαβιβαστεί στη Βουλή κατ’ εφαρµογή του νόµου περί ευθύνης υπουργών, ζητώντας να ερευνηθούν τα εξής:
Οι Τυχόν ποινικές ευθύνες του Άκη Τσοχατζόπουλου καθώς και µελών της τότε κυβέρνησης που αποφάσισαν την απευθείας ανάθεση της ναυπήγησης των τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 214, καθώς και τον εκσυγχρονισµό τριών υποβρυχίων τύπου «Ποσειδών», αλλά και την υπογραφή για την εκτέλεση των αντισταθµιστικών έργων.
Οι Τυχόν ποινικές ευθύνες πρώην υπουργών Εθνικής Άµυνας και υπολοίπων µελών των κυβερνήσεων που ασχολήθηκαν µε την υλοποίηση των αρχικών συµβάσεων.
Το δεύτερο µέρος της δικογραφίας αφορά, όπως είναι γνωστό, ενδεχόµενες υπουργικές ευθύνες το διάστηµα 2002 έως τον Ιούλιο του 2009. Το γεγονός ότι οι εισαγγελικές αρχές δεν µένουν µόνο στο όνοµα του κ. Τσοχατζόπουλου, αλλά δείχνουν και προς την πλευρά του ΚΥΣΕΑ θέτει επί τάπητος ζήτηµα ελέγχου πρώην µελών των κυβερνήσεων που ασχολήθηκαν µε την υπόθεση των υποβρυχίων φτάνοντας µέχρι την κορυφή του ΚΥΣΕΑ και πρώην πρωθυπουργούς.
Οι εισαγγελικές αρχές, σύµφωνα µε την υποχρέωσή τους που πηγάζει από το Σύνταγµα, αµελ χωρίς να διενεργήσουν καµία ουσιαστική προανακριτική πράξη, αποφάσισαν να διαβιβάσουν το σύνολο της δικογραφίας στη Βουλή, ακόµη και για πράξεις που έχουν πλέον παραγραφεί.
Ωστόσο, το κεφάλαιο της δικαστικής διερεύνησης για τα µη πολιτικά πρόσωπα παραµένει ανοιχτό. Μεταξύ των πολιτικών προσώπων συγκαταλέγονται και πρώην γενικοί γραµµατείς του υπουργείου Εθνικής Άµυνας, οι πράξεις και οι παραλείψεις των οποίων δεν καλύπτονται από τον σύντοµο χρόνο παραγραφής των πρώην υπουργών.