Εφικτή τεχνικά χαρακτήρισε τη συνύπαρξη των αρχαιολογικών ευρημάτων και του σταθμού «Βενιζέλου» του μετρό Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι αναζητούνται οι βέλτιστες λύσεις.
Την πλήρη ικανοποίησή του γι’ αυτή την εξέλιξη εξέφρασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάνννης Μπουτάρης, ενώ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Αττικό Μετρό» Χρήστος Τσίτουρας είπε ότι είναι «επιβεβλημένη» η συνύπαρξη σταθμού και αρχαίων.
Οι τρεις άνδρες ξεναγήθηκαν στις ανασκαφές που έχουν γίνει μέχρι τώρα στο σταθμό «Βενιζέλου» και είδαν από κοντά τα αρχαιολογικά ευρήματα, με τον υπουργό να εκφράζει την πεποίθηση ότι οι αρχαιολόγοι και οι μηχανικοί θα βρουν τις βέλτιστες λύσεις.
Ο δήμαρχος, ο οποίος νωρίτερα είχε συνάντηση με τον κ. Σπίρτζη, δεν έκρυψε την ικανοποίηση του κάνοντας λόγο για «εξαιρετικά καλή κατάληξη όλης αυτής της ιστορίας η οποία είχε περιπέτειες».
Μέχρι τώρα έχουν δαπανηθεί 20.000.000 ευρώ για τον σταθμό του Μετρό στη Βενιζέλου, εκ των οποίων τα 14.000.000 για αρχαιολογικές εργασίες.
Με βάση την απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα προχωρήσει η κατασκευή όλων των άλλων σταθμών, εκτός από αυτόν της Βενιζέλου, μέχρι να βρεθεί η βέλτιστη τεχνική λύση. Έτσι σε πρώτη φάση θα παραδοθεί το έργο του Μετρό με τους 12 σταθμούς, μαζί και η επέκταση της Καλαμαριάς, και στη συνέχεια ο 13ος σταθμός της Βενιζέλου.
Ο κ. Σπίρτζης συναντήθηκε με απολυμένους στις αρχαιολογικές ανασκαφές του μετρό, οι οποίοι είχαν συγκεντρωθεί κρατώντας πανό και τους διαβεβαίωσε ότι θα επαναπροσληφθούν στο έργο, που θα ξεκινήσει το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου.
Επισκέφθηκε επίσης και το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ενημερώθηκε για το έργο επέκτασης του αεροδιαδρόμου 10-28, που έχει «παγώσει» και τόνισε ότι επισπεύδονται όλες οι διαδικασίες, ώστε να ολοκληρωθούν μέχρι τις 31 Μαρτίου 2017.
Τέλος, αναφερόμενος στον ΟΑΣΘ, σημείωσε ότι υπάρχουν θέματα της σύμβασης με το δημόσιο που δεν τηρεί ο ΟΑΣΘ και αν δεν λυθούν τα θέματα αυτά θα υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα με την επιδότησή του.
Όπως είπε υπάρχει μια «διαχρονική ασυνέπεια» του ΟΑΣΘ και του καταλόγισε ότι δεν δίνει στοιχεία που του ζητούνται και δεν έχει εγκαταστήσει ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του έργου, για να υπάρχει και η απαραίτητη διαφάνεια.
«Να επαναλάβω αυτό που είπα, γενικά για τις αστικές συγκοινωνίες, και στην Αθήνα: Το πάρτι έχει τελειώσει», παρατήρησε ο υπουργός.