Παρατείνεται η προθεσμία κατασκευής τμημάτων της Ολυμπίας Οδού, αποδίδοντας λόγω «κακού σχεδιασμού και διαχείρισης από την κυβέρνηση της ΝΔ αλλά και στις αντιδράσεις των κατοίκων, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα βουλευτών της ΝΔ και δημοσιεύματα του Τύπου.
Συγκεκριμένα, στην σχετική ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρονται τα εξής:
«Δυστυχώς η ανωριμότητα των έργων που δημοπρατήθηκαν από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. καθώς και η έλλειψη διαβούλευσης με τους κατοίκους των περιοχών ταλανίζουν ακόμα και σήμερα τα έργα παραχώρησης, με προσφυγές πολιτών στο ΣτΕ και μεγάλες καθυστερήσεις.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της προσφυγής των κατοίκων για την τροποποίηση της χάραξης του τμήματος της Ολυμπίας Οδού Ημικόμβος Μιντιλογίου – Α/Κ Κάτω Αχαΐας (μήκους 18 χλμ). Εν όψει της προσφυγής αυτής οι κάτοικοι δεν επέτρεψαν την πρόσβαση στον Παραχωρησιούχο στην περιοχή, ώστε αυτός να μπορέσει να εργαστεί. Οι κάτοικοι μάλιστα δεν επέτρεψαν να γίνουν ούτε οι απαραίτητες γεωτρήσεις για την εκπόνηση των μελετών.
Η υπόθεση εκδικάστηκε στο ΣτΕ την 16-3-2011 και αναμένεται η έκδοση της σχετικής απόφασης. Για το τμήμα αυτό έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης, αλλά δεν έχουν παρακατατεθεί τα χρήματα, εν όψει της ανωτέρω έκδοσης της Απόφασης.
Εντωμεταξύ, ο Παραχωρησιούχος για το λόγο αυτό ζήτησε παράταση προθεσμίας. Η παράταση δόθηκε από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό, αλλά το Δημόσιο διαφώνησε. Στη συνέχεια ακολουθήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται στη Σύμβαση Παραχώρησης για την επίλυση των διαφορών. Συγκεκριμένα η υπόθεση παραπέμφθηκε σε τριμερή Επιτροπή Πραγματογνωμόνων που συστήθηκε για το σκοπό αυτό.
Η συγκεκριμένη παράταση, η οποία αναφέρεται σε ερώτηση που κατέθεσαν επτά βουλευτές της Ν.Δ. στη Βουλή και δημοσιεύθηκε σε μερίδα του Τύπου, αφορά στην περίπτωση αυτή και δεν χορηγήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αλλά αποφασίστηκε από την τριμερή Επιτροπή Πραγματογνωμόνων. Είναι εντυπωσιακό ότι μέχρι και σήμερα η Ν.Δ. δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί πώς λειτουργεί μία σύμβαση παραχώρησης, την οποία η ίδια έφτιαξε και ψήφισε στη Βουλή.
Επομένως, η παράταση αυτή δεν οφείλεται σε αδράνεια της σημερινής ηγεσίας και των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αλλά στον κακό σχεδιασμό και διαχείριση των έργων από τη Ν.Δ».