Ο Κωστής Χατζηδάκης σε ερώτηση του προς τον υπουργό μεταφορών και δικτύων Χρήστο Σπίρτζη θέλει απαντήσεις για τον πολυήμερο αποκλεισμό της Ειδομένης και τι επιπτώσεις έχει στην ελληνική οικονομία.
Συγκεκριμένα υπογραμμίζει ότι ο αποκλεισμός – για δεύτερη φορά- της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στη μεταφορά εμπορευμάτων, αυξάνοντας τον χρόνο και το κόστος μεταφοράς. Αυτό έχει ως συνέπεια:
-Να βρίσκεται στον αέρα το εμπορευματικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να πλήττεται η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας,ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η αποκρατικοποίησή της.
– Να δίνεται καίριο χτύπημα σε πολλές ελληνικές εξαγωγικές εταιρίες, οι οποίες έχουν υποστεί τον τελευταίο χρόνο απανωτά πλήγματα από τα capital controls και την παρατεταμένη περίοδο αστάθειας.
– Να υπονομεύεται η παρουσία πελατών-κολοσσών όπως η HP και η Sony, οι οποίοι έγινε μεγάλη προσπάθεια για να έρθουν στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια.
– Να δημιουργείται ένα περιβάλλον αποτρεπτικό για την προσέλκυση νέων επενδυτών και να πλήττεται περαιτέρω η αξιοπιστία της Ελλάδας, καθώς προβάλλεται διεθνώς η γενικότερη εικόνα μιας αποδιοργανωμένης χώρας, στην οποία δεν λειτουργούν ούτε οι στοιχειώδεις δομές.
Ο Κωστής Χατζηδάκης σημειώνει ότι, εξαιτίας του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης, για τις μετακινήσεις εμπορευμάτων επιλέγεται πλέον η οδός μέσω Βουλγαρίας, ενώ άλλες εταιρείες αναγκάζονται να φορτώνουν τα εμπορεύματά τους σε φορτηγά οχήματα.
Η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο μέρες παραπάνω, και εκτιμάται πως κοστίζει 5 με 10 χιλιάδες ευρώ περισσότερα ανά συρμό. Είναι ανοιχτό, συνεπώς, το ενδεχόμενο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κληθεί να καταβάλει αποζημιώσεις στους πελάτες της.