Τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο Λύκειο πρότεινε ο Αντώνης Λιάκος, πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.
Με αυτό το σύστημα θεωρεί ότι θα εξασφαλιστεί ένας κορμός εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο και το Λύκειο θα γίνει περισσότερο ερευνητικό με δυνατότητα επιλογής ομάδων μαθημάτων.
Η βελτίωση του Λυκείου θα μπορούσε να γίνει μέσα από το σύστημα τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο και δύο Λύκειο, είπε ο κ. Λιάκος σε συζήτηση, στο υπουργείο Παιδείας, για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία, κι εκτίμησε ότι «με αυτό το σύστημα τα Λύκεια θα χορηγούν ένα αξιόπιστοι τίτλο σπουδών».
Ο κ. Λιάκος τόνισε ότι με αυτό το σύστημα «τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο» θα εξασφαλιστεί ένας κορμός εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο και το Λύκειο θα γίνει περισσότερο ερευνητικό με δυνατότητα επιλογής ομάδων μαθημάτων.
Στο θέμα των ΤΕΙ αναφέρθηκε, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, επισημαίνοντας: «Υπάρχει μία διασπορά Τεχνολογικών Ιδρυμάτων σε όλη τη χώρα. Κάποια από αυτά έχουν αντικείμενο που επικαλύπτονται από Πανεπιστήμια, ανώτατα και αυτά. Και εκεί υπάρχει μία ιστορία που κάποιος καταλαβαίνει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο ενιαία και δεν ανάγονται σε κριτήρια αξιοκρατίας και εκπαιδευτικής ποιότητας. Το θέμα της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης- κατάρτισης είναι το μεγάλο απωθημένο όλων των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων του 20ου αιώνα στη χώρα μας. Το 1932 η μεταρρύθμιση Γεωργίου Παπανδρέου δεν το αντιμετώπισε. Το 1965 η δεύτερη μεταρρύθμιση Γεωργίου Παπανδρέου δεν το αντιμετώπισε. Ο Γεώργιος Ράλλης με το 309 καθιέρωσε το Τεχνικό Λύκειο αλλά δεν υπήρχε στην πράξη αντιμετώπιση του θέματος».
Και τόνισε: «Μετά από αυτό το διάλειμμα ήρθη η μεταρρύθμιση Αρσένη η οποία προκάλεσε, δικαιολογημένα, μεγάλες αντιδράσεις γιατί έσπρωξε σε μία πρώιμη ταξική επιλογή περίπου το 40% και κάτι των παιδιών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στο Λύκειο, στα Τεχνικά Λύκεια τα υπόλοιπα στα Γενικά. Αυτή η αναλογία δεν συνοδεύεται με ελκυστικό Τεχνικό Σχολείο είναι αναλογία που βιώνεται, περίπου, ως κατασταλτική επιλογή. Δεν είναι τυχαίο ότι εκείνη τη περίοδο αυτό το μέτρο «υποστηρίχθηκε» άγρια από ΜΑΤ στα σχολεία. Και από την ποινικοποίηση των μαθητικών καταλήψεων, που αυτές τις μέρες προσπαθούμε να καταργήσουμε».