«Ο ελληνικός λαός πλήρωνε πτήσεις για να εξυπηρετείται η εκλογική πελατεία κομμάτων»
Αεροσκάφη χωρίς… επιβάτες, επιδοτήσεις δρομολογίων που ήταν περισσότερα των επιβατών και πανάκριβα εισιτήρια καταγγέλλει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ως κύρια χαρακτηριστικά των άγονων αεροπορικών δρομολογίων.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση οκτώ βουλευτών της ΝΔ, αναφορικά με τη νέα διαγωνιστική διαδικασία για την επιδότηση των άγονων αεροπορικών δρομολογίων, που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, τόνισε ότι οι προηγούμενες προβλέψεις αποτελούσαν «σχεδιασμό εκλογικής πελατείας και επιδότησης αεροπορικών εταιρειών», ενώ υποστήριξε ότι επιδοτήθηκαν θέσεις οι οποίες ποτέ δεν αξιοποιήθηκαν.
Ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε στοιχεία που δείχνουν χαμηλή αναλογία μεταξύ επιβατών και δρομολογίων, τονίζοντας ότι επιδοτούνταν 1.080.501 θέσεις, ενώ στην πραγματικότητα μετακινήθηκαν με αυτά τα δρομολόγια 565.667 πολίτες και τουρίστες -δηλαδή σχεδόν οι μισοί.
Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε σε χαρακτηριστικές περιπτώσεις δρομολογίων, όπως η γραμμή Ζάκυνθος – Κύθηρα, στην οποία τα δρομολόγια, όπως υποστήριξε, ήταν περισσότερα από τους επιβάτες που μετακινούνταν. «Ο ελληνικός λαός πλήρωνε πτήσεις για να μετακινούνται οι πιλότοι και οι αεροσυνοδοί, γιατί δεν υπήρχαν επιβάτες, και για να εξυπηρετείται η εκλογική πελατεία κομμάτων», είπε ο κ. Σπίρτζης, αναφέροντας ότι η πτήση Αθήνα – Λονδίνο με τις ελληνικές γραμμές κόστιζε 204 ευρώ, ενώ η πτήση Άκτιο – Σητεία 547 ευρώ και η πτήση Θεσσαλονίκη – Σκύρος 419 ευρώ.
«Τα χρήματα που έδινε ο Έλληνας φορολογούμενος σε αυτές τις γραμμές ήταν περισσότερα από το να πάει κανείς στη Νέα Υόρκη και να γυρίσει», δήλωσε, διαβεβαιώνοντας παράλληλα ότι θα διατηρηθούν οι συχνότητες των δρομολογίων που εξυπηρετούν πραγματικές μετακινήσεις και ανάγκες. Τα επιδοτούμενα δρομολόγια θα χωριστούν με το νέο καθεστώς σε τρεις ζώνες, κατ’ ελάχιστον με τρία δρομολόγια την εβδομάδα τους χειμερινούς μήνες, τα οποία θα αυξάνονται προοδευτικά τους εαρινούς μήνες και ακόμη περισσότερο το καλοκαίρι.
Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι με τον νέο σχεδιασμό θα επιτύχει μείωση του κόστους των άγονων γραμμών κατά 25% επί της ετήσιας επιδότησης των 47 εκατ. ευρώ, που είχαν προβλέψει οι συμβάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων.