Εκτός του ενιαίου συστήματος πληρωμών παραμένουν οι συνταξιούχοι του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Εμπορικής (ΤΕΑΠΕΤΕ) επειδή εκκρεμεί από τον Απρίλιο του 2006, η παράδοση των αρχείων των συνταξιοδοτικών φακέλων στην ΗΔΙΚΑ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση – Κοινωνική Ασφάλιση Α.Ε).
Αυτό είχε τονίσει στη Βουλή ο Αναπληρωτής Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργος Κουτρουμάνης απαντώντας σε ερώτηση των βουλευτών κ.κ. Νικολόπουλου Θ. Καράογλου και Α. Καρυπίδη σχετικά με την ολοκλήρωση του συστήματος ελέγχου των συντάξεων. Ο κ. Κουτρουμάνης πρόσθεσε, ότι το ΤΕΑΠΕΤΕ επιμένει στην άρνηση του παρά τις επανειλημμένες αυστηρές συστάσεις του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Το ζήτημα αυτό παραμένει ανοιχτό από το 2006 οπότε με τους νόμους 3371/2005 και 3455/2006, η τότε κυβέρνηση δημιούργησε το Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Τραπεζοϋπαλλήλων (ΕΤΑΤ), στο οποίο υπήχθη και το Ταμείο Επικουρικής Σύνταξης των Εργαζομένων στην Εμπορική Τράπεζα (ΤΕΑΠΕΤΕ), ενώ διαχωρίστηκε και η συνταξιοδοτική αντιμετώπιση των εργαζομένων σε ασφαλισμένους προ και μετά του 1993. Ο σύλλογος των υπαλλήλων της Εμπορικής τράπεζας, θεωρώντας ότι θίγονται ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα των εργαζομένων, προσέφυγε κατά της υποχρεωτικής ένταξης του ασφαλιστικού ταμείου στο ΕΤΑΤ και με δύο αποφάσεις του Πρωτοδικείου και του Εφετείου δικαιώθηκε.
Ο Σύλλογος εργαζομένων και η ΟΤΟΕ υποστηρίζουν ότι το ΤΕΑΠΕΤΕ είναι ειδικός λογαριασμός κοινωνικής ασφάλισης, που συστάθηκε με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου μεταξύ της Εμπορικής Τράπεζας και του Συλλόγου με σκοπό τη χορήγηση Επικουρικής σύνταξης και κάθε τροποποίηση των όρων και των προϋποθέσεων ασφάλισης και συνταξιοδότησης ανήκουν αποκλειστικά στη δικαιοδοσία των συμβαλλομένων μερών χωρίς παρεμβάσεις τρίτων.
Το ΤΕΑΠΕΤΕ ιδρύθηκε το 1954 διαδεχόμενο το «Ταμείο Περιθάλψεως», το οποίο λειτουργούσε αποκλειστικά με πόρους της Εμπορικής Τράπεζας και αποτελείται από δύο κλάδους, Πρόνοιας και Ασθενείας.
Η μετάπτωση του Επικουρικού στο ΙΚΑ αποτελεί δυσμενή εξέλιξη για τους συνταξιούχους της Εμπορικής Τράπεζας. Οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης του ΙΚΑ, όρια ηλικίας και χρόνια ασφάλισης, είναι δυσμενέστερες σε σχέση με τα ισχύοντα στο ΤΕΑΠΕΤΕ. Ταυτόχρονα οι εισφορές που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι υπέρ του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, ανέρχονται σε 7,25 % επί του συνόλου των καταβαλλόμενων αποδοχών ποσοστό μεγαλύτερο από εκείνο που καταβάλλουν άλλες κατηγορίες εργαζομένων.
Η ΟΤΟΕ υποστηρίζει, ότι με το Ν. 3371/2005, έχουν δημιουργηθεί δυο κατηγορίες συνταξιούχων. Οι προ του 1993 ασφαλισμένοι για τους οποίους οι αυξήσεις υπολογίζονται επί του όλου ποσού της σύνταξης συμπεριλαμβανομένων των επιδομάτων (επίδομα πολυετίας, επιστημονικό επίδομα, επίδομα βαθμού, ανθυγιεινής και νυχτερινής εργασίας) και οι μετά το 1993 ασφαλισμένοι για τους οποίους οι αυξήσεις υπολογίζονται μόνο επί του βασικού ποσού της σύνταξης.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εργαζομένων το ΤΕΑΠΕΤΕ, δεν είναι υποχρεωμένο να παραδώσει τους συνταξιοδοτικούς φακέλους εφόσον είναι νομικό πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου το κράτος δεν έχει εισφέρει κεφάλαια σε αυτό και επιπλέον κάτι τέτοιο θα προκαλούσε δυσχέρειες στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Υποστηρίζουν επίσης ότι επικουρικό ταμείο ΕΤΑΤ, έχει συνταξιούχους αλλά όχι εν ενεργεία εργαζομένους. Οι προσληφθέντες τραπεζοϋπάλληλοι από το 2005 και μετά έχουν υπαχθεί στο επικουρικό του ΙΚΑ-ΕΤΕΑΜ και οι εργαζόμενοι στην Εμπορική από το 1992 στο οποίο και καταβάλουν εισφορές οι οποίες ανέρχονται επί του συνόλου των καταβαλλόμενων αποδοχών υπέρ του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, χωρίς τα ανάλογα οφέλη.
Στελέχη του Υπουργείου Εργασίας υποστηρίζουν, ότι είναι απαραίτητη η παράδοση των σχετικών αρχείων από τη διοίκηση του Ταμείου, τονίζοντας ότι η υποχρεωτική επικουρική κοινωνική ασφάλιση εμπίπτει στην κρατική μέριμνα για την προστασία των εργαζομένων και ότι το ΤΕΑΠΕΤΕ θα χρειαστεί στο μέλλον να προσφύγει στην κρατική επιχορήγηση. Επισημαίνουν επίσης ότι εφόσον το Ταμείο παραμένει εκτός του Ενιαίου Συστήματος Πληρωμών, δεν μπορεί να γίνει έλεγχος και είναι πιθανό να υπάρχει ένας αριθμός ασφαλισμένος που να λαμβάνει από τους κλάδους κύριας ασφάλισης παροχές, όπως το ΕΚΑΣ, τις οποίες δεν δικαιούται.
Την ύπαρξη οικονομικών προβλημάτων στο Ταμείο, αναγνώρισε ο Αντιπρόεδρος της ΓΣΕΕ κ. Δημήτρης Τσεγγενές, υποστηρίζοντας ότι οφείλονται στο γεγονός ότι τα ποσά τα οποία υπολογίστηκαν κατά την πώληση της Εμπορικής και την ένταξη του επικουρικού της στο ΕΤΑΜ, δεν προέκυψαν μέσα από αναλογιστική μελέτη αλλά από απλές οικονομικές μελέτες, τις οποίες έκανε αποδεκτές, με συνοπτικές διαδικασίες, ο τότε υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης. Κατά τον κ. Τσεγγενέ η διέξοδος θα ήταν να μεταβληθεί το ΕΤΑΜ από ενδιάμεσο φορέα που είναι σήμερα σε ενιαίο Επικουρικό Ταμείο των Τραπεζοϋπαλλήλων, που αποτελεί πάγιο αίτημα του κλάδου και να ζητηθεί από τις Τράπεζες να καλύψουν τα ασφαλιστικά βάρη.
Πολλά θα εξαρτηθούν πάντως από την απόφαση της Ολομέλειας του Άρειου Πάγου στον οποίο έχει προσφύγει η Διοίκηση της Τράπεζας επιδιώκοντας την αναίρεση των προηγούμενων δικαστικών αποφάσεων του Πρωτοδικείου και του Εφετείου την οριστική κατάργηση του ΤΕΑΠΕΤΕ. Η συζήτηση επρόκειτο να γίνει στις 20 Ιανουαρίου του 2011 αλλά αναβλήθηκε για τον Μάιο.