Τάξη στην αταξία και το χάος που επικρατεί με τις άδειες λειτουργίας των αμαξοστασίων των αστικών συγκοινωνιών, επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με σχέδιο νόμου το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσής του και σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα αμαξοστάσια που χρησιμοποιούν οι εταιρίες του ΟΑΣΑ και κυρίως η ΕΘΕΛ μόνο αυτό του Πειραιά πληροί τις προϋποθέσεις και έχει κανονική άδεια λειτουργίας, ενώ στα υπόλοιπα επικρατούν «μεσοβέζικες» λύσεις, με αποτέλεσμα και οι εταιρίες των αστικών συγκοινωνιών να είναι εκτεθειμένες και η Νομαρχία να βρίσκεται σε δύσκολη θέση.
Ήδη, ο περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός διέταξε να γίνουν έλεγχοι στο αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ στα Λιόσια, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αν δεν βρεθεί λύση, θα προχωρήσει ακόμη και στο σφράγισμά του.
Από την πλευρά του υπουργείου τονίζεται ότι πράγματι υπάρχει πρόβλημα με τη νομιμότητα σχεδόν όλων των αμαξοστασίων και προστίθεται ότι το πρόβλημα αυτό καλείται να λύσει το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου.
Το αμαξοστάσιο των Λιοσίων, όπως έγινε γνωστό, όταν κτίσθηκε είχε νόμιμη άδεια, αλλά στη συνέχεια ο δήμος έκανε αλλαγή χρήσης της γης, με αποτέλεσμα να μην τηρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι που έχει θεσπίσει το ΥΠΕΚΑ. Μάλιστα, το 2009 η Νομαρχία πήρε απόφαση να κλείσει το συγκεκριμένο αμαξοστάσιο, αλλά η ΕΘΕΛ προσέφυγε στο Συμβούλιο Επικρατείας. Εκ των υστέρων το αμαξοστάσιο πήρε άδεια πυρόσβεσης από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, ενώ εκπονήθηκε και κάποιο πρόγραμμα περιβαλλοντικής λειτουργίας του, αλλά και πάλι δεν είναι καθ’ όλα νόμιμη η λειτουργία του.
Ανάλογο πρόβλημα φαίνεται να αντιμετωπίζει και το αμαξοστάσιο του Βοτανικού, καθώς το ΥΠΕΚΑ έχει απαλλοτριώσει το χώρο, ενώ το αμαξοστάσιο του Ελληνικού έχει νόμιμη άδεια για το χώρο, όχι όμως και για την κυριότητα.
Τέλος, όπως έγινε γνωστό, αύριο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΘΕΛ, Κώστας Καραγιαννόπουλος, θα έχει συνάντηση με εκπροσώπους της Περιφέρειας για να συζητήσουν το συγκεκριμένο θέμα.