Σε προσωπικούς τόνους κινήθηκε στη δευτερολογία του ο Νίκος Φίλης κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία. Με αφορμή την αποστροφή του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη ότι επανέφερε τους λεγόμενους αιώνιους φοιτητές στα μητρώα των πανεπιστημίων επειδή ο ίδιος είναι αιώνιος φοιτητής, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε πως είναι γνωστό ότι δεν πήρε πτυχίο από τη Νομική, μολονότι είχε περάσει από τους πρώτους, για προσωπικούς λόγους.
«Ο κ.Μητσοτάκης διακινεί μια φιλολογία περί αιώνιου φοιτητή. Δεν είμαι αιώνιος φοιτητής» σημείωσε ο Ν.Φίλης για να προσθέσει: «Δεν με μειώνει αυτό που κάνει παρότι το κάνει για να με προσβάλλει. Λυπάμαι που ο κ.Μητσοτάτης είναι ο υποκινητής αυτής της λάσπης που διακινείται εδώ και πάρα πολύ καιρό. Νομίζει ότι με αυτόν τον τρόπο μπορεί να στραπατσάρει το πρόσωπό μου, ή ακόμα χειρότερα το πρόσωπο της κυβέρνησης. Κρινόμαστε από το έργο μας και το ήθος μας. Δεν είμαι πριγκιπόπουλο, να με κρίνετε από αυτά που κάνω ως υπουργός και ως δημόσιο πρόσωπο» σημείωσε ο κ.Φίλης.
Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στον μητροπολίτη Αμβρόσιο και πιο συγκεκριμένα στο φυλλάδιο που έχει κυκλοφορήσει στην περιοχή της μητρόπολης Καλαβρύτων Αιγιαλίας όπου ο κ.Φίλης χαρακτηρίζεται «φίδι» όπως κατήγγειλε ο ίδιος. «Μου κάνει εντύπωση ότι ένα πρόσωπο που θα έπρεπε να είναι άνθρωπος της αγάπης έχει κυκλοφορήσει στην επαρχία του αυτό το φυλλάδιο, στο οποίο περιλαμβάνεται και ένα γνωμικό που λέει ότι όλοι οι χοντροί είναι βλάκες.
Τόσο απλά, τόσο χριστιανικά. Τόσο προσβλητικά όχι για μένα αλλά για εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας που είναι υπέρβαροι, για τόσους ανθρώπους που έχουν υπνική άπνοια όπως εγώ. Δεν πιστεύω ότι θίγει εμένα προσωπικά. Θίγει την Εκκλησία» τόνισε ο υπουργός Παιδείας υπογραμμίζοντας ότι αναμένει την καταδίκη από τη διοίκηση της Εκκλησίας. «Ευτυχώς ο Θεός, μακρόθυμος και πολυέλεος, δεν ακούει τους Αμβρόσιους» είπε ακόμη με αφορμή τις καμπάνες που χτύπησαν πένθιμα αναγγέλλοντας, όπως είπε, τον θάνατό του».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υπουργός Παιδείας και στις δηλώσεις του για τον ρόλο της Εκκλησίας στη διάρκεια της κατοχής και της δικτατορίας σημειώνοντας ότι αυτές είχαν στόχο συγκεκριμένους ιεράρχες και όχι το σύνολο της Εκκλησίας, η οποία αποτελείται επίσης από τους απλούς κληρικούς και τον λαό. Σημείωσε πάντως ότι στη διάρκεια της δικτατορίας οι περισσότεροι ιερείς συνεργάστηκαν με το καθεστώς κι ότι ήταν ελάχιστοι αυτοί που αντιστάθηκαν. «Η ιστορία δεν ξαναγράφεται» κατέληξε ο κ.Φίλης.