Αρχικά ο Αλέξης Τσίπρας πήρε επαίνους για το υψηλό τίμημα των τηλεοπτικών αδειών, αλλά η κριτική αυξάνεται, για προσπάθεια επιρροής των καναλιών, γράφει το Spiegel.
Το εκτενές δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού φιλοξενεί και δηλώσεις του Νίκου Παππά, με τον υπουργό Επικρατείας να κάνει επίθεση στους επιχειρηματίες των ΜΜΕ.
«Στην αρχή οι επικριτές μας κατηγόρησαν ότι κάναμε τον πλειστηριασμό για να κλείσουμε τον ΣΚΑΪ. Αλλά ο ιδιοκτήτης του ΣΚΑΪ Αλαφούζος ήταν ο πρώτος, ο οποίος έκανε αίτηση για άδεια, ο πρώτος ο οποίος εμφανίστηκε στον πλειστηριασμό και ο πρώτος ο οποίος πήρε άδεια. Για τους επικριτές η κατάσταση ως είχε ήταν βολική. Αυτό τελείωσε», είπε αρχικά στο Spiegel ο κ. Παππάς.
Οι επιχειρηματίες των ΜΜΕ έχουν βέβαια επανειλημμένα αρνηθεί ότι έχουν επηρεάσει πολιτικούς για να πάρουν κρατικά συμβόλαια, αναφέρει το δημοσίευμα. Ο Νίκος Παππάς όμως δεν τους πιστεύει. «Οι βαρόνοι των ΜΜΕ απέκτησαν αθέμιτη επιρροή και στο κράτος με αποτέλεσμα να μην πληρώνουν φόρους τους οποίους έπρεπε πληρώσουν. Λήστεψαν την Ελλάδα. Σε αυτό βάζουμε ένα τέλος», δήλωσε.
«Δεν υπάρχει θέμα από την ΕΕ»
Ο κ. Παππάς δεν ανησυχεί για τις δεκάδες προσφυγές των καναλιών στο ΣτΕ, αναφέρει το δημοσίευμα. Δεν φοβάται καν μία παρέμβαση της ΕΕ, αφού όπως λέει το πακέτο βοήθειας προβλέπει τον πλειστηριασμό των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. «Κανείς στην ΕΕ δεν θέτει θέμα γι’ αυτό», συμπληρώνει.
Οι περισσότεροι παρατηρητές είναι πάντως της γνώμης, συνεχίζει το Spiegel, ότι το ελληνικό τηλεοπτικό σκηνικό πρέπει να μπει σε τάξη. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν συσσωρεύσει χρέη ύψους πολλών εκατομμυρίων. Σε καμιά άλλη χώρα της Ευρώπης η εμπιστοσύνη των πολιτών στην τηλεόραση δεν είναι τόσο χαμηλή, όπως αποδεικνύει μια πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης EBU, όπως υπενθυμίζει.
Ορισμένοι ιδιοκτήτες τηλεοπτικών σταθμών κερδίζουν από κρατικά συμβόλαια χάρη στα οποία μετριάζουν τις ζημιές από τις επιχειρήσεις των ΜΜΕ. Με τον έλεγχο ενός τηλεοπτικούς σταθμού ικανοποιούν την ματαιοδοξία τους. Η κατοχή τους εξυπηρετεί επίσης την αύξηση της επιρροής τους και μάλιστα σε μια χώρα όπου το 90% των πολιτών ενημερώνεται από την τηλεόραση, όπως τονίζει το Spiegel.
Απόσυρση της ΕΡΤ από τη διαφήμιση
Η ΝΔ έχει ήδη ανακοινώσει ότι αν εκλεγεί θα αναδιοργανώσει το τηλεοπτικό πεδίο και η κυβέρνηση Τσίπρα θέλει να το αποτρέψει με ένα νέο νόμο, γράφει ακόμη το Spiegel.
Το γερμανικό περιοδικό επικαλείται πληροφορίες του, σύμφωνα με τις οποίες η ΕΡΤ θα αποσυρθεί από τη διαφημιστική αγορά, προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα για τους τέσσερις νέους καναλάρχες.