Οι απαιτήσεις των δανειστών θα κόστιζαν πολύ περισσότερα στην κοινωνία, απαντά ο Χρήστος Σπίρτζης στην κριτική της αντιπολίτευσης για καθυστερήσεις στο κλείσιμο της αξιολόγησης, ενώ, αναφερόμενος στις αστικές μεταφορές, τονίζει ότι «όσο κι αν μας κατηγορεί η Ν.Δ. για σπατάλες, οι άνεργοι και οι κοινωνικά αδύνατοι θα συνεχίσουν να μετακινούνται δωρεάν».
Μιλώντας στην Εφημερίδα των Συντακτών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών καλεί τη Ν.Δ. να σταθεροποιήσει τη γραμμή της, τις καταγγελίες και τις κατηγορίες της. «Σκεφτείτε να δεχόμασταν κάθε παράλογη απαίτηση των δανειστών, όπως έκανε η Ν.Δ. και οι συνεργάτες της… Θα έκλεινε γρήγορα η αξιολόγηση και μαζί αρκετές χιλιάδες ζωές».
«Το σίγουρο είναι ότι το συνολικό αποτέλεσμα των βαρών θα είναι μηδενικό για τον ελληνικό λαό. Το επίσης σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση δεν βασίζεται σε τυχοδιωκτικές εύθραυστες κοινοβουλευτικές δυνάμεις. Έχουμε και την ωριμότητα και τις αντοχές και την ψυχραιμία να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση. Το έχουμε αποδείξει», συμπληρώνει.
Ερωτηθείς σχετικά με το Eurogroup της Δευτέρας, ο κ. Σπίρτζης αναφέρει: «Δίνουμε μια μεγάλη διαπραγματευτική μάχη. Το ζητούμενο δεν είναι το κλείσιμο της αξιολόγησης με όποιους όρους, όπως μας παρότρυνε η Ν.Δ. και όπως έπραττε όταν ήταν κυβέρνηση. Το ζητούμενο είναι οι τελικές αποφάσεις να φέρουν τα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα για τον ελληνικό λαό».
Σε ερώτηση για την παράδοση των αυτοκινητοδρόμων και τις κατηγορίες της αντιπολίτευση περί οικειοποίησης δικού της έργου, ο υπουργός Υποδομών αναφέρει ότι «δεν ετοιμάζουμε εγκαίνια και κορδέλες μεταφερόμενων μηχανημάτων και εργαζομένων, όπως έκανε η κυβέρνηση Σαμαρά. Παραδίδουμε τα έργα για χρήση στους πολίτες. Ούτε έχουμε ιδιοκτησιακή αντίληψη των έργων. Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, σε κανέναν περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Ανήκουν σε αυτόν που τα πληρώνει».
Ο κ. Σπίρτζης σημειώνει επίσης ότι τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια θα λειτουργήσουν μέσα στο 2018. «Υπάρχουν ήδη μέτρα για τις τοπικές μετακινήσεις, για τα άτομα με ειδικά προβλήματα, για τους συχνούς χρήστες. Δεν είναι αυτά που επιθυμούμε. Γι’ αυτό συνεχίζουμε μετά την ολοκλήρωση των έργων μια προσπάθεια διαπραγμάτευσης συνολικής μείωσης των διοδίων».