ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΥΠΕΘΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΝΕΑ ΣΥΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ «ΑΜΑΡΤΩΛΗ ΜΑΝ»
Στα… απόνερα του σκανδάλου των υποβρυχίων και με μοναδικό γνώμονα να «σωθεί» η ΕΛΒΟ, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ξανανοίγει την πόρτα στην «αμαρτωλή» γερμανική εταιρεία κατασκευής οχημάτων ΜΑΝ, γνωστή από το σκάνδαλο των τρόλεϊ και των υποβρυχίων.
Το υπουργείο, είναι έτοιμο με μια αιφνιδιαστική κίνηση, να κάνει – εκτός «Διαύγειας» και άλλων διαδικασιών διαφάνειας, σε σχέση με την υλοποίηση των εξοπλιστικών προγραμμάτων – απευθείας ανάθεση στην ΕΛΒΟ της κατασκευής 400 φορτηγών, από τα οποία τα 300 γερανοφόρα και τα 100 βυτιοφόρα, σε συμπαραγωγή όμως με τη γνωστή γερμανική εταιρεία κατασκευής οχημάτων ΜΑΝ. Λεπτομέρεια: Η γερμανική «ΜΑΝ» στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από τη μεσιτική «ΜΙΕ» που πρωταγωνιστεί στο σκάνδαλο των υποβρυχίων.
Η ΜΙΕ προωθούσε τις μίζες στην Ελλάδα, μέσω Ferostaal! Όμως, δεν είναι μόνο αυτό. Η ΜΑΝ βρίσκεται εδώ και καιρό στο επίκεντρο ερευνών της αμερικανικής και γερμανικής Δικαιοσύνης για παράνομες πληρωμές δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε υποθέσεις προμηθειών οχημάτων της από διάφορες χώρες.
Το σκάνδαλο αυτό, όχι μόνο υπακούει στους κανόνες του γερμανικού… know how περί δωροδοκιών ξένων κρατικών αξιωματούχων, ακολουθώντας σχεδόν κατά γράμμα τη μεθοδολογία της Siemens. Το εξωφρενικό μάλιστα είναι ότι και το σκάνδαλο ΜΑΝ αποκαλύφθηκε κατά τον ίδιο τρόπο, με τον οποίο ξεκίνησε να ξετυλίγεται η ιστορία της Siemens, μετά την εισαγωγή των δύο εταιρειών στο αμερικανικό χρηματιστήριο και ελέγχους από τις αρχές των ΗΠΑ.
Στη χώρα μας, η Δικαιοσύνη ερευνά την προμήθεια οχημάτων της ΜΑΝ από τον ΗΛΠΑΠ στην περίοδο της διακυβέρνησης Σημίτη. Επίσης, όμως, η ΜΑΝ ήταν μέχρι το 2008 μητρική εταιρεία της αμαρτωλής Ferrostaal, που εμπλέκεται στο σκάνδαλο των υποβρυχίων. Ενώ στην χώρα μας αντιπροσωπεύεται από την ΜΙΕ, η οποία αρχικώς άνηκε στον εφοπλιστή Μ. Ματαντό και σήμερα στους πρώην συνεργάτες του κ. Χάγια και Παπαντωνίου, ενώ ελέγχεται ήδη για τη διακίνηση παράνομων πληρωμών στην υπόθεση των υποβρυχίων.
Στο «παιχνίδι» είναι και η «πρωταγωνίστρια» του σκανδάλου των υποβρυχίων, η ΜΙΕ, η οποία φέρεται να έχει συνυπογράψει με τη ΜΑΝ πρόταση εξαγοράς της ΕΛΒΟ, η οποία βρίσκεται στα συρτάρια του υπουργείου Οικονομικών. Όλα αυτά, συν το γεγονός ότι η πρόσφατη απευθείας ανάθεση της κατασκευής των 400 φορτηγών επιχειρήθηκε να αποσιωπηθεί, δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά για την κυβέρνηση και ειδικότερα για το Πεντάγωνο, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι επίκειται ότι το θέμα πηγαίνει προς τη Βουλή, ανεβάζοντας τους τόνους…
ΚΩΛΥΣΙΕΡΓΙΑ ΠΟΥ «ΜΥΡΙΖΕΙ»
Κλείνει η στρόφιγγα
Το κλείσιμο του φακέλου του σκανδάλου της HDW στη Γερμανία, δρομολογεί τραγελαφικές εξελίξεις στην Ελλάδα, όπου η έρευνα έχει σχεδόν μόλις… αρχίσει. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η «στρόφιγγα» των πληροφοριών από τη γερμανική εισαγγελία κλείνει και οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να βασιστούν σε ό,τι αρχεία βρούν από δικές τους έρευνες. Όμως, σε καμία περίπτωση δεν θα μπορέσει κανείς να επιρρίψει ευθύνες στους Γερμανούς.
Γιατί ότι η υπόθεση πάει για «κλείσιμο» (μετά και την τακτοποίηση με την καταβολή αποζημίωσης από την HDW στο γερμανικό δημόσιο) ήταν γνωστό (και) στην Ελλάδα, εδώ και πολύ καιρό. Δύο μήνες τώρα, οι ελληνικές εισαγγελικές αρχές κωλυσιεργούν.
Κανένας δεν έκανε το αυτονόητο: Να πάει δηλαδή στη Γερμανία και να πάρει όσα στοιχεία είναι απαραίτητα, από τη γερμανική εισαγγελία, πριν κλείσει η υπόθεση. Η κωλυσιεργία αυτή «μυρίζει». Επί δύο μήνες, οι ελληνικές αρχές προβάλλουν προσκόμματα για να πάρουν στοιχεία από τη γερμανική πλευρά. Η… μόνιμη δικαιολογία είναι ότι δεν υπάρχουν λεφτά για να γίνει το ταξίδι των Ελλήνων εισαγγελέων στην ξένη χώρα.
Αλήθεια, είναι ενήμερος γι’ αυτό ο υπουργός Δικαιοσύνης; Ποιος θα εξηγήσει στον κ. Καστανίδη για ποιο λόγο οι ελληνικές αρχές αρνήθηκαν να λάβουν την πολύτιμη συνδρομή της γερμανικής εισαγγελίας, για μια έρευνα που ταλανίζει το δημόσιο βίο της χώρας;
ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ HAUN MUHLENBECK ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΚΗ, ΤΙΣ ΜΙΖΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΣΟΚ
Οι καταθέσεις των Γερμανών για τα υποβρύχια
Τις καταθέσεις των Haun Johann – Friedrich και Hans Dieter Muhlenbeck – οι οποίοι είναι ήδη προφυλακισμένοι στη Γερμανία – για το σκάνδαλο των υποβρυχίων φέρνει σήμερα στο φως η «PRESS Time».
Στις καταθέσεις τους στη γερμανική εισαγγελία, τα δύο πρώην στελέχη της HDW και της Ferrostaal μιλούν για τον Άκη Τσοχατζόπουλο, αλλά και τους Μπέλτσιο και Ματαντό. Ο Haun, στην κατάθεσή του λέει: -Για τον Άκη Τσοχατζόπουλο: Είχα επισκεφθεί πολλές φορές τον τότε Έλληνα υπουργό Άμυνας Τσοχατζόπουλο. Ο κ. Τσοχατζόπουλος ήταν από τότε εύπορος άνθρωπος.
Είχε σπουδάσει στο Μόναχο μηχανολόγος και ήταν παντρεμένος με μια Γερμανίδα. Στις συνομιλίες μου με τον κ. Τσοχατζόπουλο ήταν πάντα παρών ένας υψηλόβαθμος αξιωματικός, τουλάχιστον αρχιπλοίαρχος, αν όχι υποναύαρχος. Ποτέ δεν μίλησα μόνος με τον κ. Τσοχατζόπουλο.
-Για την «Ομάδα Α»: Τότε είχαμε γύρω μας μια ομάδα από άτομα, τα οποία τότε καλούνταν από όλα τα πρόσωπα που δραστηριοποιούνταν σε σχέση με τις κρίσιμες συμβάσεις για τα υποβρύχια «Ομάδα Α».
Η ονομασία «Ομάδα Α» αντιστοιχεί στην κοινωνική θέση αυτών των προσώπων. Για την ονομασία «κύκλος προσευχής» έχω να πω, ότι αυτή την άκουσα τότε έτσι, δεν τη θεωρώ όμως ταιριαστή. Από ποιόν άκουσα τότε την ονομασία αυτή, δεν θυμάμαι. Στην ομάδα Α άνηκε ο κ. Ago Dimerjan, ένας μεγάλος Σαουδάραβας με πολλά χρήματα, ο οποίος δραστηριοποιείτο στην Ελλάδα κυρίως στον κλάδο του πετρελαίου.
-Για τον Αβατάγγελο: Ο Δρ. Αβατάγγελος μιλούσε βασικά γαλλικά και ο κ. Dimirjan μετέφραζε.
Τι ακριβώς ειπώθηκε κατά τη συνάντηση αυτή με τον κ. Αβατάγγελος, δεν θυμάμαι τώρα πια, γιατί ταυτόχρονα μιλούσα και με κάποιον άλλο για εντελώς άσχετα πράγματα. Αυτό το άλλο πρόσωπο ήταν από όσο θυμάμαι ο κ. Ματαντός.
-Για τους υπουργούς: H Dolmarton έπρεπε να δημιουργήσει αντίβαρο στην DCN. Ο Γάλλος πρόεδρος είχε σε όλους τους Έλληνες υπουργούς, και τον υπουργό Άμυνας και Οικονομίας (σ.σ. τότε ήταν ο Γιάννος Παπαντωνίου), πάντα μια ανοιχτή πόρτα.
-Για τον Μπέλτσιο: Παράλληλα με την Dolmarton είχαμε ενεργοποιήσει και το αρχιτεκτονικό γραφείο Μπέλτσιου. Ο κ. Μπέλτσιος «θα πετούσε την πέτρα στο νερό δημιουργώντας κύκλους». Απλώς μας ενδιέφεραν οι διασυνδέσεις που είχε ο κ. Μπέλτσιος με ορισμένα πρόσωπα.
Ο Muhlenbeck Στην κατάθεση του ο Muhlenbeck αναφέρει:
-Για τις πληρωμές: Eγώ υπολόγιζα τις πληρωμές στην ΜΙΕ και- περιέχονται σε αυτές – τις πληρωμές προς την Ομάδα Α σύμφωνα με το εκάστοτε συμφωνηθέντα τρόπο πληρωμής και ετοίμαζα τα σχετικά για το διοικητικό συμβούλιο. Ο κ. Ματαντός κατά κανόνα ενημερώνονταν τηλεφωνικά από εμένα για τα δικά του μερίδια και τα μερίδια τρίτων.
Η διανομή γινόταν περίπου με τρόπο ώστε το 2,5% να πηγαίνει στην ΜΙΕ και το υπόλοιπο 4,5% στην Ομάδα Α. οι πληρωμές κάθε φορά συνδέονταν με τις συμβάσεις. στο ερώτημα από πού γνώριζε η Ομάδα Α τις συμβάσεις οι οποίος υπόκεινται στο στρατιωτικό απόρρητο μπορώ να αναφέρω σχετικά ότι αυτοί σε κάθε περίπτωση ελάμβαναν γνώση των συμβάσεων διαφορετικά δεν μπορώ να εξηγήσω τα νούμερα που περιέχονται στο σχέδιο της αγωγής του δικηγορικού γραφείου Waldowski. Δεν έλαβαν τις συμβάσεις από τη Ferrostaal.
Η ομάδα Α είχε επίσης πρόσβαση σε υψηλά ιστάμενους φορείς λήψης αποφάσεων. Ο κ. Ματαντός μου επιβεβαίωσε τη διαβίβαση και έλεγε για παράδειγμα ότι τα άτομα ήταν εδώ και όλα ταχτοποιήθηκαν. Το πώς διαβιβάζονταν τα χρήματα σε παραλήπτες του κ. Ματαντού δεν το γνώριζα ποτέ. εν πάσει περιπτώσει κατά τις διαπραγματεύσεις για τις συμβάσεις με την ΜΙΕ το έτος 1998 τα νούμερα των ποσοστών είχαν τεθεί τόσο υψηλά, ώστε να μπορεί να αμείβεται και η ομάδα Α από αυτά.
Πήραν την απόφαση στο ΠΑΣΟΚ
Παραπέμπεται ο Άκης
Διαχωρίζει τη θέση του από τον πρώην υπουργό, Άκη Τσοχατζόπουλο για το σκάνδαλο των υποβρυχίων το ΠΑΣΟΚ. Ο κ. Τσοχατζόπουλος, παραπέμπεται στην προανακριτική επιτροπή για την υπόθεση, η οποία θα ερευνήσει ενδεχόμενη ποινική ευθύνη του πρώην υπουργού Εθνικής Άμυνας, σχετικά με την από 15 Φεβρουαρίου 2000 σύμβαση για την κατασκευή και παράδοση στο Πολεμικό Ναυτικό τριών υποβρυχίων.
Η παραπομπή του (για την οποία ψήφισαν 226 από 250 βουλευτές) ήταν απόφαση του κόμματος, κάτι που απέδειξε και η εικόνα. Όταν ο Άκης άσκησε σκληρή κριτική στους εμπνευστές της παραπομπής του και μίλησε για αστήρικτες κατηγορίες, καθώς και για συλλογική ευθύνη στη λήψη των αποφάσεων για τα υποβρύχια, δεν έλαβε ούτε ένα χειροκρότημα από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Ούτε όταν έλεγε ότι δεν θα γίνει ο “βολικός ένοχος μιας σκευωρίας”.