Η στάση της Νέας Δημοκρατίας στο θέμα της ΠΓΔΜ είναι υποκριτική, δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και μέλος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Νίκος Μαυραγάνης, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων “Πρακτορείο FM 104,9”.
“Η Νέα Δημοκρατία είναι αυτή που τέλεσε το μέγα αμάρτημα. Το δεύτερο αμάρτημα το τέλεσε το ΠΑΣΟΚ το 1995. Από το 1992 όμως είχε προφτάσει ο Αντώνης Σαμαράς να υποβαθμίσει το ζήτημα αυτό μεταξύ της Ελλάδας και των Σκοπίων, καθώς αντί να το βάλει στην βάση της απειλής ενός κράτους με το άρθρο 23 της Χάρτας του ΟΗΕ, όπου θα επιβαλλόταν στον ΟΗΕ να πάρει μίαν απόφαση για τη δικαίωση της Ελλάδας, το υποβάθμισε ως απλή ονοματολογική διαφορά”, διευκρίνισε ο κ. Μαυραγάνης και πρόσθεσε: “Εξαιτίας αυτού του αιτήματος, που έκανε ο Αντώνης Σαμαράς και η ελληνική κυβέρνηση, βγήκαν δύο αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, που τι έλεγαν; “Επειδή είναι μία ονοματολογική διαφορά βρείτε μία λύση μεταξύ σας, με μία ενδιάμεση συμφωνία”, η οποία ήλθε το 1995 και αποδέχθηκε ο Κώστας Σημίτης τον όρο Μακεδονία, το δεύτερο τραγικό σφάλμα της ελληνικής διπλωματίας”.
“Σήμερα”, συνέχισε ο κ. Μαυραγάνης, “έρχεται ο Νίκος Κοτζιάς σε μία πολύ δύσκολη κατάσταση να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά, όταν τα βόρεια σύνορά μας πρέπει να είναι εντελώς διαφυλαγμένα, έχοντας έναν άστατο και άτακτο γείτονα, μία αναθεωρητική δύναμη στα ανατολικά μας, όπως είναι η Τουρκία”.
Σε ό,τι αφορά τη στάση που θα κρατήσουν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες αν έλθει μία συμφωνία για το ονοματολογικό στη Βουλή, ο υφυπουργός εξήγησε: “Διατρανώνουμε ότι δεν θα δεχθούμε κανένα όνομα με το συνθετικό του Μακεδονία εντός αυτού. Αυτό δεν είναι μία ονοματολογική εμμονή, είναι απόρροια της βαθειάς μας πεποίθησης ότι οποιοσδήποτε αλυτρωτισμός από την πλευρά των Σκοπίων, που σήμερα μπορεί να είναι ένα μικρό κρατίδιο, αλλά αύριο κανείς δεν γνωρίζει στους κόλπους ποιου κράτους θα βρεθεί ή ποια κρατική υπόσταση θα αποκτήσει ή ποιοι θα μπορέσουν να το εκμεταλλευτούν αυτό γι’ αυτόν το λόγο, επειδή και το ’44 κανείς δεν πίστευε ή το ’50 ή το ’60 την εξέλιξη αυτού του ζητήματος, γι’ αυτόν τον λόγο και εμμένουμε στη θέση μας ότι δεν θα υπερψηφίσουμε καμία τέτοια συμφωνία”.
“Το erga omnes για εμάς είναι απαραίτητο, όπως απαραίτητη είναι η τροποποίηση του Συντάγματος και του προοιμίου αυτού που μιλάει για κρατική οντότητα, που θα περιλάβει μέσα μακεδονική τάχα εθνότητα που εξελίσσεται και διεισδύει και μέσα στην Ελλάδα. Αυτό είναι η προϋπόθεση και σαφώς νομίζω επηρεάσαμε την όλη κυβερνητική στάση προς αυτή την κατεύθυνση και σωστά ο Νίκος Κοτζιάς το έχει βάλει ως προϋπόθεση για την οποιαδήποτε συμφωνία. Πιστεύω όμως ότι η δική μας θέση είναι αυτή που βοηθάει τον Νίκο Κοτζιά να πετύχει μια ακόμη μεγαλύτερη και καθαρή νίκη για την Ελλάδα, που είναι να μην υπάρχει κανένας όρος Μακεδονία εντός αυτού του συνθετικού ή απλού ονόματος που θα υπάρχει για την κρατική αυτή οντότητα”, σημείωσε ο κ. Μαυραγάνης.
Ερωτηθείς, εξάλλου, για την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ ανέφερε: “Αφαιρέσαμε τα πρόστιμα εντελώς από κάποιες παραβάσεις για να συμβολίσουμε ότι μέγιστη αξία είναι η ανθρώπινη ζωή […] Συμβολίζουμε σε όλους ότι χωρίς πρόστιμα κάποιες παραβάσεις που είναι υπεύθυνες για πολύ σοβαρά τροχαία δυστυχήματα, όπως το να μιλάς χωρίς τη χρήση ασύρματου ακουστικού στο κινητό τηλέφωνο, όπως το να κινείσαι χωρίς τη ζώνη ασφαλείας, όπως νέα παιδιά να χάνουν τη ζωή τους επειδή δεν φορούσαν κράνος και οδηγούσαν μία μοτοσυκλέτα, σε αυτές τις περιπτώσεις να αφαιρείται το δίπλωμα για να γίνεται συνετισμός αυτών των ανθρώπων […] Πράγματι ο κόσμος έχει υποστεί ένα σοκ, όταν χωρίς να του παίρνεις ούτε ένα ευρώ, του αφαιρείς το δίπλωμα για 60 μέρες. Όμως, αυτό το σοκ είναι εκπαιδευτικό, είναι ένα σοκ το οποίο επιβαλλόταν να έλθει στην ελληνική κοινωνία”.
Αναφερόμενος στα κριτήρια καθορισμού των τελών κυκλοφορίας και το ενδεχόμενο σύνδεσής του ύψους τους με την αξία του οχήματος διευκρίνισε: “Ως υπουργείο Μεταφορών το έχουμε προτείνει προς το υπουργείο Οικονομικών που έχει την κύρια αρμοδιότητα. Εμείς έχουμε μια συναρμοδιότητα, αλλά από τη γενική μας αρμοδιότητα και μία ηθική ευθύνη να κάνουμε τις προτάσεις μας προς την κατεύθυνση που εμείς ζητούμε, στο υπουργείο Οικονομικών […] Το γενικό οικονομικό αποτέλεσμα της είσπραξης κάποιων τελών κυκλοφορίας μπορεί να μην διαταράσσεται ιδιαιτέρως από αυτό το οποίο προτείνουμε εμείς, μπορεί να γίνουν εσωτερικές αλλαγές, αλλά πάντως να τηρηθεί αυτή η αρχή της αναλογίας, που είναι μία δίκαιη αρχή μεταξύ αξίας αυτοκινήτου και τελών κυκλοφορίας”.