Την απόφασή του για ένταξη του τμήματος Κίσαμος-Χανιά στο έργο της δημιουργίας του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Παράλληλα, ανακοίνωσε τη σύσταση, με έδρα τα Χανιά, τομέα αποκατάστασης φυσικών καταστροφών.
Κατά την επίσκεψή του στα Χανιά, ο υπουργός αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις για την αποκατάσταση των συνεπειών από τις φυσικές καταστροφές που προκάλεσαν τα έντονα καιρικά φαινόμενα του Φεβρουαρίου, καθώς και στους διαγωνισμούς που αφορούν τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι η ανταπόκριση της πολιτείας ήταν άμεση, καθώς κλιμάκια του υπουργείου Υποδομών συνέδραμαν στις καταγραφές και στη σύνταξη των απαιτούμενων τεχνικών δελτίων, σε συνεργασία με κλιμάκια της περιφέρειας και των δήμων. Όπως είπε, έχει κατατεθεί η πλειοψηφία των τεχνικών δελτίων και «την ερχόμενη εβδομάδα θα αξιολογηθούν και θα ιεραρχηθούν οι προτεραιότητες».
Επίσης, αναφέρθηκε αναλυτικά στα τεχνικά δελτία ανά περιοχή, κάνοντας γνωστό ότι ανέρχονται στο ποσό των περίπου 100 εκατομμυρίων. Ήδη, όπως είπε, έχουν δοθεί 10 εκατομμύρια για την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, δύο εκατ. για υλοποίηση έργων από την περιφέρεια, πέντε εκατ. για την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, ενώ την Παρασκευή υπογράφηκε από τον ίδιο τεχνικό δελτίο περίπου 15 εκατομμυρίων που θα καλύψει τις ζημιές που έγιναν στον υπάρχοντα Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. «Θα αξιολογηθούν οι προτεραιότητες της κοινωνίας, καθώς και οι δυσκολίες των έργων, ώστε να υπάρχει ένας αξιόπιστος προγραμματισμός και καταμερισμός των εργασιών ανά φορέα» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών, σημειώνοντας ότι για τον ήδη υπάρχοντα Βόρειο Οδικό Άξονα έχουν παραδοθεί στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης κάποιες από τις μελέτες και ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης, ώστε να «τρέξουν» οι μελέτες για την έγκαιρη αποκατάσταση.
Ο κ. Σπίρτζης γνωστοποίησε ακόμα ότι το υπουργείο Υποδομών ίδρυσε τομέα αποκατάστασης φυσικών καταστροφών με έδρα τα Χανιά. Όπως είπε, στις 4 Μαρτίου δημοσιεύτηκε η απόφαση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως κι αναμένεται η έγκριση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους της αντίστοιχης δαπάνης. Η υπηρεσία θα στελεχωθεί με 60 άτομα, εκ των οποίων οι 40 θα είναι διπλωματούχοι μηχανικοί, 10 τεχνολόγοι μηχανικοί, ενώ θα υπάρχει και η στελέχωση για τις οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες.
Ανακοίνωσε ακόμα ότι το υπουργείο θα αναλάβει τα έργα αποκατάστασης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και της γέφυρας Κερίτη. Όπως είπε, μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί η προγραμματική σύμβαση μεταξύ των υπουργείων Υποδομών, Πολιτισμού, Περιφέρειας, δήμου Πλατανιά, του Τεχνικού Επιμελητηρίου και του Πανεπιστημίου Κρήτης για την αποκατάσταση της γέφυρας. Ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι οι αποκαταστάσεις πρέπει να γίνουν με αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων, με απόλυτη νομιμότητα και διαφάνεια και με τεχνικά άρτιο τρόπο, ώστε σε ενδεχόμενο έντονων καιρικών φαινομένων να μην υπάρξουν οι ίδιες καταστροφές. «Θα υπάρξει ενιαίο κέντρο μηχανισμού μεταξύ του υπουργείου, του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης της Περιφέρειας και των δήμων» τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες για τις κατολισθήσεις στις περιοχές Σταλός και Γαλατά κι ακολουθεί η μελέτη για την περιοχή Μεγάλα Χωράφια όπου υπάρχει καθίζηση του οδοστρώματος.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε και στις διαδικασίες που έχουν δρομολογηθεί για τη δημιουργία του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Όπως διευκρίνισε, αφορούν τον διαγωνισμό με τη μέθοδο της παραχώρησης του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος και τον διαγωνισμό μέσω ΣΔΙΤ από την Χερσόνησο έως τη Νεάπολη, ενώ ταυτόχρονα ξεκίνησαν οι μελέτες από το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, ώστε το συγκεκριμένο τμήμα να δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο.
Από τα Χανιά ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι την Παρασκευή ολοκληρώθηκαν οι αξιολογήσεις των συμμετοχών των πέντε κοινοπρακτικών τμημάτων και θα προχωρήσει άμεσα η δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ενώ έκανε γνωστό ότι ο ίδιος υπέγραψε και την απόφαση για την τελική χάραξη του έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης μετά και την καταγραφή των κυκλοφοριακών φόρτων σε 21 σημεία του οδικού δικτύου του νησιού.
«Σήμερα μπορούμε να πούμε πριν από την υποβολή και έγκριση των περιβαλλοντικών μελετών, ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι μάς επιτρέπουν την ένταξη του τμήματος του ΒΟΑΚ από το Καστέλι Χανίων έως τα Χανιά, στο έργο της παραχώρησης» τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Ο ίδιος ευχαρίστησε τις υπηρεσίες του υπουργείου, καθώς και αυτές της περιφέρειας και των δήμων για τη μάχη που, όπως είπε, έδωσαν με τον χρόνο «για να φθάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα»., ενώ είπε πως «στόχος είναι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, αρχές Σεπτεμβρίου, να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες» και πως το επόμενο βήμα θα αφορά και τη δημιουργία των λεγόμενων κάθετων αξόνων στο νησί.