Στο άσυλο αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός, λαμβάνοντας το λόγο στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το διυπουργικό νομοσχέδιο, υπογραμμίζοντας πως η απαγόρευση της παραβατικής συμπεριφοράς μέσα στους πανεπιστημιακούς χώρους, σημαίνει η κατάργηση του ασύλου.
Φέρνοντας το παράδειγμα ενός φοιτητή, είπε ότι αυτός θα δει τη γραμματεία να είναι κλειστή γιατί οι υπάλληλοι φοβήθηκαν. Αλλά θα βρει και το εργαστήριο με λουκέτο και τους τοίχους να είναι βρόμικοι. Επιπλέον, θα έλθει αντιμέτωπος με την αναβολή των μαθημάτων, λόγω καταλήψεων αιθουσών και από ποικιλώνυμες οργανώσεις και μολότοφ στα υπόγεια.
Ακόμη, μπορεί να πάρει πτυχίο, συνέχισε ο πρωθυπουργός, αλλά θα έχει συμβιβαστεί με μια πραγματικότητα.
Αν πάει για μεταπτυχιακό, τότε θα δει ότι όλα λειτουργούν και θα αντιληφθεί ότι ο περιθωριακός είναι εξαίρεση στο εξωτερικό. Η σύγκριση θα είναι συντριπτική γιατί η αταξία του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου το πήγε τελικά πίσω. Δεν είναι ανάγκη τα παιδιά μας να βιώνουν μια πολυετή αυταπάτη για να διαπιστώνουν πως όλα είναι αλλιώς, είπε.
Τα πανεπιστήμια ανοίγουν, δεν συμβιβάζονται πλέον με την ασχήμια και τη μετριότητα τόνισε ο πρωθυπουργός. Δεν είναι καταδικασμένα τα ελληνικά πανεπιστήμια και η Ελλάδα μπορεί να σπουδάζει καλύτερα τα παιδιά της. Θέλουμε τα ΑΕΙ να γίνουν κυψέλες προβληματισμού και στέκια δημιουργίας δίχως φόβο. Σήμερα πρέπει να μιλάμε για την αποκατάσταση του ασύλου με τη ρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Ο πρωθυπουργός επισήμανε πως η διάταξη που φέρνει η κυβέρνηση προστατεύει τη γνώση, καθώς διάφορες μικροομάδες διαλύουν μαθήματα, την έρευνα -αφού δεν μπορεί να οργανωθεί ελεύθερα ένα συνέδριο αν διαφωνούν «μπαχαλάκηδες»-, τον πολιτισμό -γιατί πολλά κτίρια είναι μνημεία- και τους πολίτες -γιατί οι βανδαλισμοί κοστίζουν.
Απαγόρευση της παραβατικής συμπεριφοράς μέσα στους πανεπιστημιακούς χώρους σημαίνει η κατάργηση του ασύλου, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.