Το Μουσείο της Ακρόπολης στοίχησε λιγότερο από το σταθμό «Βενιζέλου»
Σε μια πολιτική παραδοχή για το πως προχώρησε το μετρό στη Θεσσαλονίκη επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε σήμερα ο υπουργός υποδομών Κώστας Καραμανλής.
Απαντώντας στην κριτική που του άσκησε ο Γιάννης Δραγασάκης ότι θα περίμενε μια διαφορετική προσέγγιση στο έργο που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση οσον αφορα το μέτρο της Θεσσαλονίκης ο Υπουργός υποδομών πήρε το λόγο και ανέφερε.
«Με εξαίρεση τον σταθμό Βενιζέλου το μετρό έχει προχωρήσει πολύ ικανοποιητικά στη Θεσσαλονίκη, δεν έχω κανένα πρόβλημα να δώσω τα εύσημα στην προηγούμενη κυβέρνηση εφόσον έγινε δουλειά. Άλλωστε και η αντιπαράθεση μου με τον κ. Σπίρτζη ήταν πάντα πολιτική».
Μάλιστα η τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών προκάλεσε την ανταπάντηση του Γιάννη Δραγασάκη ο όποιος είπε «χαίρομαι που με την τοποθέτηση αυτή αποκαταστάθηκε η αλήθεια και η τάξη».
Στη συζήτηση παρενέβη και ο αντιπρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την αναφορά του Κώστα Καραμανλή.
«Χαίρομαι που δώσατε μια πολύ τολμηρή απάντηση, πρέπει το μετρό να το βγάλουμε έξω από τις στείρες πολιτικές μας αντιπαραθέσεις. Η απάντηση στην δευτερολογία σας έδωσε το πραγματικό στίγμα της κυβέρνησης».
Το μουσείο της Ακρόπολης έγινε με λιγότερα λεφτά από το σταθμός Βενιζέλου
Ο κ. Καραμαλής αναφέρθηκε στο θέμα του σταθμού Βενιζέλου δίνοντας στοιχεία για το κόστος που έχουν μέχρι τώρα οι αρχαιολογικές ανασκαφές στο μετρό Θεσσαλονίκης από τότε που ξεκίνησαν οι εργασίες του.
«Δεν έχει ξεκινήσει καν η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου είμαστε στο σημείο μηδέν έχει μπει μόνο η πλάκα και τίποτε άλλο. Η λύση της απόσπασης της και επανατοποθέτησης των αρχαίων θα είναι πολύ πιο σύντομη και πιο φτηνή.
Το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών σε όλο το μετρό από τότε που ξεκίνησε στην Θεσσαλονίκη πλησιάζει τα 135 εκατομμύρια και δεν έχουμε ακόμα τελειώσει. Το μουσείο της Ακρόπολης έγινε με λιγότερα λεφτά. Τα συμπεράσματα μπορεί να τα βγάλουν όλοι. Να σεβαστούμε τα αρχαία αλλά να μην πηγαίνουμε σε μια διαδικασία απίστευτων υπερβολών.
Επιμένετε ότι το μετρό θα ήταν έτοιμο το 2020, αλλά όταν ακούγονται αυτά ο τεχνικός κόσμος στην Θεσσαλονίκη μας αντιμετωπίζει με ασόβαρο τρόπο.
Ο Γενικός διευθυντής του έργου που είναι από το 2010 μας είπε ότι αν προχωρήσουμε στην λύση τα αρχεία να μείνουν εκεί και να κατασκευαστεί το μετρό θα καθυστερήσουμε πολύ περισσότερο και το κόστος θα είναι μεγαλύτερο.»
Στο θέμα των αρχαιολογικών ανασκαφών αναφέρθηκε και η Ντόρα Μπακογιάννη με επικριτική διάθεση για τους αρχαιολόγους της Θεσσαλονίκης.
«Υπάρχει μία λογική ότι δεν υπάρχει θέμα χρόνου, ο χρόνος μετριέται σε αιώνες κατά συνέπεια και η αρχαιολογική ανασκαφή μπορεί να κρατήσει αιώνες. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό της Θεσσαλονίκης και των αρχαιολόγων της Θεσσαλονίκης. Τα αρχαία είναι για να φυλάσσονται αλλά και για αναδεικνύονται.»
Η κ. Μπακογιάννη ζήτησε από τον κ. Καραμανλή να της απαντήσει τι θα γίνει και με το τραμ της Αθήνας που έχει σταματήσει να λειτουργεί στο κέντρο της πόλης.
«Το τραμ της Αθήνας έχει σταματήσει να λειτουργεί στο κέντρο της πόλης. Τι θα κάνετε με αυτό το θέμα. Θα επιβαρυνθεί πολύ η κυκλοφορία ενόψει του ελληνικού πρέπει να δούμε τι θα γίνει με την λειτουργία του τραμ».