Ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης στο πλαίσιο συγκρότησης ενός θεσμικού πλαισίου το οποίο θα διέπει τους όρους εφαρμογής της τηλεργασίας στον Δημόσιο τομέα στην κατεύθυνση εκσυγχρονισμού της λειτουργίας του ελληνικού Δημοσίου, παρουσίασε την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου στο Υπουργικό Συμβούλιο το σχετικό σχέδιο νόμου.
Στόχος του προτεινόμενου νομοσχεδίου είναι η δημιουργία ενός ενιαίου και σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για την εφαρμογή της τηλεργασίας στις δημόσιες υπηρεσίες, η οποία θα παρέχεται σε οικειοθελή βάση, τόσο σε κανονικές συνθήκες όσο και σε συνθήκες κρίσης, προκειμένου να προσαρμοσθεί το ελληνικό δημόσιο στα τρέχοντα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα μέσω της αξιοποίησης των μέσων που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία.
Με το σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε επιδιώκεται:
– Η ενδυνάμωση εργαζομένων λόγω της ενίσχυσης της αυτονομίας τους στην οργάνωση της εργασίας.
– Η διευκόλυνση εργαζομένων που αντιμετωπίζουν μόνιμα ή πρόσκαιρα προβλήματα υγείας (π.χ. ΑμεΑ).
– Η ισορροπία επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής λόγω εξοικονόμησης χρόνου μετακίνησης, ρύθμισης χρόνου εργασίας κλπ.
– Η προσέλκυση στελεχών
– Η εξοικονόμηση πόρων μέσω της μείωσης λειτουργικών εξόδων των υπηρεσιών και των εργαζόμενων από τη μείωση των μετακινήσεων
– Η αντιμετώπιση προκλήσεων που απορρέουν από την κλιματική αλλαγή μέσω της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που συνεπάγεται την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της κυκλοφοριακής συμφόρησης και την προστασία περιβάλλοντος.
– Η αποτελεσματική διαχείριση εργασίας σε περιόδους κρίσης
– Η προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού του δημοσίου τομέα
Ο Υπουργός Εσωτερικών επισημαίνει ότι το σχέδιο νόμου για την τηλεργασία συνιστά μία ιδιαιτέρως σημαντική καινοτομία για την ελληνική δημόσια διοίκηση, στα πρότυπα εργασίας που έχουν εφαρμόσει τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη, η οποία στοχεύει στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και τη μείωση του λειτουργικού κόστους του Δημόσιου τομέα, δίχως να υπάρξει η παραμικρή επίπτωση στην μισθολογική κάλυψη των Δημοσίων υπαλλήλων και η παραμικρή έκπτωση στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους Έλληνες πολίτες.