«Η κυβέρνηση έχει ξεκάθαρη θέση για το σιδηρόδρομο, για μας είναι βασική προτεραιότητα και ειδικά φέτος που είναι έτος σιδηροδρόμου να σας πω ότι η δυτική Μακεδονία μπαίνει στο χάρτη των σιδηροδρομικών διασυνδέσεων». Αυτό δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης στην συνέντευξη τύπου ολοκληρώνοντας την περιοδεία του στην Κοζάνη και την Καστοριά.
Αναφερόμενος στο θέμα της σιδηροδρομικής διασύνδεσης Ελλάδας – Αλβανίας μέσω Φλώρινας – Κρυσταλλοπηγής – Πόγραδετς, τόνισε ότι «υπάρχει μόνο μια μελέτη βιωσιμότητας και ότι πρόθεση του υπουργείου αλλά και του ΟΣΕ είναι να εξετάσουν την βέλτιστη δυνατή οικονομοτεχνική λύση». Υπογράμμισε ότι η διαδρομή προς Πόγραδετς μέσω Φλώρινας Κρυσταλλοπηγής είναι «η πιο χρονοβόρα και η πιο κοστοβόρα από τις άλλες δύο προτάσεις που έχουν τεθεί στο τραπέζι. Θέλουμε ένα έργο που θα τελειώσει σε πάνω από 10 χρόνια η ένα έργο που θα γίνει αρκετά νωρίτερα» αναρωτήθηκε ο κ. Κεφαλογιάννης επισημαίνοντας παράλληλα ότι αυτήν την στιγμή δεν υπάρχει κάτι οριστικό σε ότι αφορά την διαδρομή. «Ξεκινάμε από μηδενική βάση και ότι η μελέτη που περιλαμβάνει και ζητήματα κόστους θα μας δείξει την βέλτιστη διαδρομή, την οποία στην συνέχεια θα παρουσιάσουμε με τον ΟΣΕ και την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στους πολίτες».
Ανακοίνωσε ότι το κομμάτι της διασύνδεσης Κοζάνης -Σιάτιστας -Καλαμπάκας θα μπει στον Στρατηγικό σχεδιασμό, ενώ δεν παρέλειψε να στηλιτεύσει την προηγούμενη κυβέρνηση λέγοντας ότι «η συγκεκριμένη διαδρομή ήταν ενταγμένη στον Στρατηγικό σχεδιασμό των σιδηροδρομικών δικτύων το 2014 και απεντάχθηκε με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ το 2019».
Ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε ειδική αναφορά στο θέμα των υδατοδρομίων υπενθυμίζοντας ότι η κυβέρνηση απλούστευε τις διαδικασίες αδειοδότησης και κάλεσε τον δήμο Καστοριάς αλλά και την Περιφέρεια δυτικής Μακεδονίας «να φέρουν προς αξιολόγηση τις μελέτες τους για την ίδρυση υδατοδρομίων προκειμένου να τρέξει και η αντίστοιχη χρηματοδότηση.