Μήνυση στο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση έκανε Ομοσπονδία συλλόγων υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας, επειδή, δεν ενημέρωσε το υπουργικό συμβούλιο για το ιδιαίτερο καθεστώς λειτουργίας που διέπει την υπηρεσία.
Παράλληλα, ζητούν από τον Γιώργο Παπανδρέου να απομακρύνει τον κ. Ραγκούση.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
«Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) με αφορμή την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου για το μισθολόγιο (πτωχολόγιο)-βαθμολόγιο-εργασιακή εφεδρεία, βρίσκεται σήμερα στην εξαιρετικά δύσκολη θέση, εν μέσω της δραματικής κατάστασης που βρίσκεται η χώρα, να ενημερώσει το επιβατικό κοινό και την κοινή γνώμη για τα εξής:
Η ΟΣΥΠΑ αντιλαμβανόμενη τη κατάσταση της χώρας και την ανάγκη είσπραξης εσόδων από τον τουρισμό, δεν δημιούργησε προβλήματα κατά τη διάρκεια της τουριστικής σαιζόν, παρά τις άδικες και βάρβαρες περικοπές που είχαν ήδη γίνει στις αποδοχές των συναδέλφων μας. Κατά τη περίοδο αυτή, προσπαθήσαμε με ειλικρινή διάλογο, να ενημερώσουμε όλους τους εμπλεκόμενους (Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων, Υπουργείο Οικονομικών, Γ. Λογιστήριο του Κράτους, φορείς του τουρισμού κλπ) για την ιδιαιτερότητα της ΥΠΑ, σχετικά με την ανταποδοτικότητα των εσόδων της και τη προσφορά της σαν εργαλείο του τουρισμού. Δυστυχώς οι εισηγήσεις μας δεν εισακούστηκαν ούτε καν από τον αρμόδιο Υπουργό μας, τον οποίο αναγκαζόμαστε πλέον να ρωτήσουμε τα εξής:
-Ενημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο και την Κυβερνητική Επιτροπή ότι το μισθολογικό κόστος της ΥΠΑ δεν επιβαρύνει τον Προϋπολογισμό, γιατί το 65% της τακτικής μισθοδοσίας και των εκτάκτων αμοιβών, καθώς και το 100% των επιδομάτων καταβάλλονται από το EUROCONTROL, δηλαδή τις αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν τον ελληνικό εναέριο χώρο;
-Ενημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο και την Κυβερνητική Επιτροπή ότι το 2010 τα έσοδα της ΥΠΑ είχαν μείωση 30 εκατ. Ευρώ σε σχέση με το 2009, παρά την αύξηση της κίνησης κατά 10% το ίδιο διάστημα, σαν αποτέλεσμα των περικοπών στους υπαλλήλους της ΥΠΑ και τη μη αναβάθμιση των συστημάτων αεροναυτιλίας;
-Ενημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο και την Κυβερνητική Επιτροπή ότι η συνέχιση των περικοπών στην ΥΠΑ, σύμφωνα με το νέο μισθολόγιο, θα ελαττώσει τα έσοδα της ΥΠΑ κατά 400 εκατ. Ευρώ την επόμενη τριετία, την ίδια μάλιστα περίοδο που για την είσπραξη εσόδων «κόβονται» οι μισθοί και οι συντάξεις εκατομμυρίων ελλήνων, οδηγώντας τους στη φτώχεια;
-Ενημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο και την Κυβερνητική Επιτροπή ότι τα προαναφερόμενα έσοδα είναι απόλυτα ανταποδοτικά και καλύπτουν αυστηρά και μόνο τη μισθοδοσία του προσωπικού της ΥΠΑ, τη συντήρηση και αναβάθμιση των συστημάτων αεροναυτιλίας και τη μετεωρολογική ενημέρωση; Σε περίπτωση δε περικοπής των εν λόγω δαπανών ουδέν κέρδος προκύπτει για τη χώρα, τα δε χρήματα επιστρέφουν στις αεροπορικές εταιρείες;
-Ενημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο και την Κυβερνητική Επιτροπή ότι το Νοέμβριο, που η Ελλάδα θα υποβάλλει στο eurocontrol το κόστος της αεροναυτιλίας για την επόμενη τριετία, το κόστος αυτό λόγω των περικοπών, θα «πέσει» από τις 35 μονάδες που είναι σήμερα στις 17, όταν ο μέσος όρος της Ε.Ε είναι 55 μονάδες; Γνωρίζει ο κ. Υπουργός ότι αυτόματα θα δημιουργηθούν ερωτήματα όχι μόνο για τη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά θα εγερθεί άμεσα και θέμα ασφάλειας πτήσεων;
-Eνημέρωσε το Υπουργικό Συμβούλιο και την Κυβερνητική Επιτροπή ότι η μη εξαίρεση της ΥΠΑ από την εργασιακή εφεδρεία θα στερήσει από την εξειδικευμένη αυτή Υπηρεσία το έμπειρο στελεχιακό της δυναμικό και ότι τα αεροδρόμια θα «κλείσουν», γιατί όχι μόνο φεύγουν απαραίτητοι υπάλληλοι, αλλά καταργούνται και οι οργανικές τους θέσεις, άρα πως θα λειτουργήσουν τα αεροδρόμια αυτά;
Δυστυχώς η μη εξαίρεση της ΥΠΑ από την εργασιακή εφεδρεία και το μισθολόγιο αποδεικνύει ότι ο Υπουργός μας δεν ενημέρωσε, ως όφειλε, το Υπουργικό Συμβούλιο και την Κυβερνητική Επιτροπή για τα προαναφερόμενα και είτε από λάθος εκτίμηση των δεδομένων , είτε συνειδητά με άγνωστους δόλιους στόχους, άφησε να οδηγηθεί η ΥΠΑ και τα ελληνικά αεροδρόμια σε «κλείσιμο» και διεθνή διασυρμό, σχετικά με τα πιθανά προβλήματα που θα προκύψουν στην ασφάλεια των πτήσεων. Ουδόλως δε έλαβε υπόψη το τελικό χτύπημα που θα δοθεί στον ελληνικό τουρισμό, τον κύριο αιμοδότη της οικονομίας μας.
Όλα τα παραπάνω, καθώς και η στάση του κ. Ραγκούση μας οδηγούν στην απόφαση προκήρυξης σειράς κλιμακούμενων κινητοποιήσεων, καθώς και την υποβολή μηνυτήριας αναφοράς στον αρμόδιο εισαγγελέα για τις ευθύνες του κ. Υπουργού, σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων και το «κλείσιμο» των αεροδρομίων, καθώς και για οποιοδήποτε πρόβλημα υπάρξει στο χώρο των αερομεταφορών.
Παρά το γεγονός ότι ο θεσμικός μας ρόλος δεν το επιτρέπει, ζητάμε από τον κ. Πρωθυπουργό την απομάκρυνση του κ. Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για όλα τα παραπάνω, καθώς και για τη μη ορθή ενημέρωσή του Πρωθυπουργού και του Υπουργικού Συμβουλίου, σε βαθμό εξαπάτησης».