Τι είπε για το μετρό σε Θεσσαλονίκη και Πειραιά
Οι υποδομές τα επόμενα χρόνια θα ανέβουν σε άλλο επίπεδο, δήλωσε σήμερα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης.
«Δεν υπάρχει θέμα διοδίων» στο κέντρο της Αθήνας, δήλωσε κατηγορηματικά, διευκρινίζοντας πως τέθηκε από τους συγκοινωνιολόγους ένα περιβαλλοντικό τέλος διέλευσης σε μία ομάδα εργασίας.
Αναφερόμενος στον δακτύλιο, προανήγγειλε πως θα μειωθούν κατά 50% οι εξαιρέσεις εισόδου.
Στα υφιστάμενα διόδια στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, εκτίμησε ότι σε μία διετία περίπου θα μπορέσει να εφαρμοστεί το μέτρο της χιλιομετρικής χρέωσης.
Η επέκταση του μετρό στον Πειραιά θα είναι έτοιμη τον Ιούλιο
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και σε μία σειρά έργων ενημερώνοντας για την πορεία τους. «Η επέκταση του μετρό στον Πειραιά θα είναι έτοιμη τον Ιούλιο», ανακοίνωσε ενώ σημείωσε πως η διαδρομή μέχρι το αεροδρόμιο θα διαρκεί 50 λεπτά.
«Εντός του Νοεμβρίου θα έχουμε και τραμ στον Πειραιά», προσέθεσε, επισημαίνοντας ότι κατασκευάζεται από το 2012 και τονίζοντας ότι ήταν ένα «βαλτωμένο» έργο.
Έτοιμο το 2023 το μετρό στη Θεσσαλονίκη
Σχετικά με το μετρό στη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης δήλωσε ότι «παραλάβαμε ένα μετρό που δεν είχε ράγες στο 40%, δεν ήταν έτοιμος κανένας από τους κεντρικούς σταθμούς, είχαμε δύο συρμούς από τους 18 που χρειάζονται». Συνεχίζοντας διαβεβαίωσε ότι «θα είναι έτοιμο το 2023, ήδη γίνονται οι δοκιμαστικές λειτουργίες».
Μέχρι το τέλος του χρόνου, συνέχισε, «θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για τη νέα ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο “fly over”. Θα είναι ένα έργο “κόσμημα”».
ΒΟΑΚ
Ως προς την Κρήτη και τον νέο ΒΟΑΚ, σημείωσε ότι θα λύσει τα ζητήματα ασφαλείας, που έχουν στοιχίσει πολλές ανθρώπινες ζωές. 294 χιλιόμετρα οδικού δικτύου θα συνδέουν τη Σητεία με την Κίσσαμο. Παράλληλα, επεσήμανε πως θα δημιουργηθούν 80.000-90.000 θέσεις εργασίας.
Όσον αφορά στις σεισμόπληκτες περιοχές, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε πως «από την πρώτη στιγμή ήμασταν εκεί για τους ελέγχους και στείλαμε οικίσκους». Ανέφερε ενδεικτικά πως διενεργήθηκαν 11.500 αυτοψίες και σε χρόνο-ρεκόρ ξεκίνησαν οι αποκαταστάσεις.
Τα επόμενα μεγάλα έργα
Μέχρι τα τέλη του χρόνου, ανέφερε πως θα προκηρυχθούν έργα 3,3 δισ. ευρώ, που αφορούν σιδηροδρομικά έργα. Λαύριο και Ραφήνα θα συνδέονται με το αεροδρόμιο.
Εκτός των σιδηροδρομικών, θα δημοπρατηθούν οδικά έργα (παράκαμψη Χαλκίδας, λεωφόρος Κύμης, Πάτρα-Πύργος, Μπράλλος-Άμφισσα), ανεβάζοντας το συνολικό ύψος σε 4,3 δισεκατομμύρια.