Η συνέντευξη στους Financial Times
Θέμα πολύ υψηλού ενδιαφέροντος και όχι απλώς μία υποσημείωση στην επίσκεψη του στο Ηνωμένο Βασίλειο χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, το αίτημα για επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στους «Financial Times» την Τρίτη, αναφερόμενος στα Γλυπτά που αποσπάστηκαν από τον Παρθενώνα της Αθήνας στις αρχές του 19ου αιώνα.
«Υπάρχει ένα πολύ ισχυρό επιχείρημα για την επανένωσή τους, πράγμα που θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό. Αν βρισκόμουν στη θέση του πρωθυπουργού Τζόνσον και σκεφτόμουν «έξω από το κουτί» όσον αφορά την «Παγκόσμια Βρετανία» και την υποστήριξη αυτής της ιδέας, μιας Βρετανίας που διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στον κόσμο την εποχή μετά το Brexit, θα ήταν μία πολύ μεγάλη επίδειξη δημόσιας διπλωματίας εάν προσέγγιζε το ζήτημα από μία διαφορετική οπτική γωνία» σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.
«Αν επισκεφτείτε το νέο Μουσείο της Ακρόπολης θα καταλάβετε τι εννοώ. Εκεί πρέπει να δει κάποιος τα γλυπτά», δίπλα στα πρωτότυπα έργα που άφησε πίσω ο Έλγιν», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στο τμήμα των γλυπτών που φιλοξενείται τώρα στο Λονδίνο και αναπαρίσταται στο Μουσείο της Ακρόπολης από γύψινα εκμαγεία. Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι τα «Ελγίνεια Μάρμαρα» είναι ένα πολύ σημαντικό μνημείο και όχι ένα οποιοδήποτε έργο τέχνης.
Ο πρωθυπουργός, τόνισε, δε στην ίδια συνέντευξη ότι κατανοεί τη θέση του Βρετανικού Μουσείου, πως ενδεχόμενη επιστροφή των γλυπτών θα μπορούσε να οδηγήσει σε μία κατάσταση όπου «άπαντες ζητούν ό,τι εκτίθεται στο Μουσείο», αλλά επέμεινε ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι μια «ειδική περίπτωση».
Όπως ανέφερε, δε, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, το 1986 η Μελίνα Μερκούρη, η Ελληνίδα υπουργός Πολιτισμού και ένθερμη αγωνίστρια για την επιστροφή των γλυπτών, προσκλήθηκε από τον Μπόρις Τζόνσον στην Oxford Union για να μιλήσει για το θέμα και εκείνη την εποχή ήταν ένθερμος υποστηρικτής της επιστροφής των γλυπτών.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσέθεσε, μάλιστα, ότι θα συνεχίσει να επιμένει τόσο στην κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου όσο και στο Βρετανικό Μουσείο για το θέμα αυτό.