Στο 2ο Συνέδριο Ιχθυοκαλλιεργειών, με τίτλο «2021/2027: Οι αναπτυξιακές προκλήσεις και τα κρίσιμα ορόσημα», που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αθήνα, συμμετείχαν ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια Κώστας Φραγκογιάννης και ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας Ιωάννης Σμυρλής.
Οι Κ. Φραγκογιάννης και Γ. Σμυρλής μίλησαν για την εξωστρέφεια και την εξαγωγική δυναμική των ιχθυοκαλλιεργειών – έναν κλάδο της ζωικής παραγωγής ιδιαίτερα κρίσιμο για την Ελλάδα και σημαντικό για την Ευρώπη και όλο τον κόσμο.
Αναλυτικότερα, ο υφυπουργός Εξωτερικών επισήμανε, μέσω βιντεοσκοπημένης παρέμβασης, τα μεγάλα περιθώρια και προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου των ιχθυοκαλλιεργειών στην Ελλάδα, τόσο με την ενίσχυση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται ήδη όσο και με την προώθηση νέων επενδύσεων, δεδομένου ότι η παγκόσμια ζήτηση αυξάνεται χωρίς να υπάρχει η αντίστοιχη προσφορά, ειδικά στην Ευρώπη. Χαρακτηριστικά, ο κ. Φραγκογιάννης ανέφερε ότι οι ανάγκες της Ευρώπης σε ψάρια και θαλασσινά καλύπτονται κατά 75% από εισαγωγές από τρίτες χώρες και μόνο κατά 5% από υδατοκαλλιέργειες εντός της ΕΕ. Και τόνισε στο σημείο αυτό, το ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας στον τομέα, το «brand name» Ελλάδα, Αιγαίο, ελληνικά ψάρια, ελληνική θάλασσα.
Επίσης, αναφέρθηκε στις σχετικές με τη δραστηριότητα του κλάδου προκλήσεις, κυρίως όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, τονίζοντας ότι οι νέες τεχνολογίες μπορούν να προσφέρουν πολύτιμες λύσεις.
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του υπουργείου Εξωτερικών, στο πλαίσιο συμμετοχής του στο πάνελ: «Οικονομική Ανάπτυξη και Ανταγωνισμός», τόνισε το συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτει η χώρα μας στον τομέα της επισιτιστικής ασφάλειας (food security) στα ιχθυηρά.
Ανέφερε ακόμη τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε η Enterprise Greece για την εκπαίδευση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την προβολή τους μέσα από πλατφόρμες, όπως το e-bay και τη διευκόλυνση των επαφών τους με υποψήφιους εταίρους στο εξωτερικό με τη χρήση των κατάλληλων ψηφιακών εργαλείων. «Το 2020 πάνω από 1.000 επιχειρήσεις συμμετείχαν σε ψηφιακά συνέδρια και είχαν συναντήσεις B2B, με αποτέλεσμα αμέσως μόλις άνοιξε η αγορά, υπογράφηκαν νέες συμφωνίες και είχαμε αύξηση των εξαγωγών», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σμυρλής.
Τέλος, έκανε λόγο για την ανάγκη «να έχουμε στοχευμένες εξαγωγές», συντονίζοντας τα υφιστάμενα εργαλεία και αναδεικνύοντας τους δυνητικούς εξαγωγείς σε όλα τα σημεία της χώρας, με στόχο τη δημιουργία «Εθνικού Μητρώου Εξαγωγέων» το 2022.