Στην υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Κανάλι 1, επισημαίνοντας ότι μέσα στο 2022 θα δοθεί λύσει στο ζήτημα της υπογειοποίησης της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ). Ένα μεγάλο έργο, το οποίο -όπως επισήμανε- συζητείται από το 2008, είχε γίνει μελέτη, αλλά ποτέ δεν έγινε πραγματικότητα.
“Ο Ηλεκτρικός-να μη γελιόμαστε- κόβει αυτή τη στιγμή την πόλη στα δύο. Θα γίνει μία πολεοδομική ανάπλαση, θα γίνει υπογειοποίηση. Θα είμαστε έτοιμοι μέσα στους επόμενους έξι με οκτώ μήνες, μαζί με το Δήμαρχο, να επικαιροποιήσουμε τη μελέτη και να πούμε πότε θα ξεκινήσει το έργο, πόσα χρήματα θα στοιχίσει, πότε θα ολοκληρωθεί και πως θα χρηματοδοτηθεί”, ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Υπενθύμισε ότι πριν από ενάμιση χρόνο παραδόθηκαν στο επιβατικό κοινό τρεις σταθμοί του Μετρό προς Πειραιά (Νίκαια, Κορυδαλλός και Αγία Βαρβάρα), παρά τις “Κασσάνδρες”. Και δήλωσε ότι μέσα στο καλοκαίρι θα παραδοθούν και οι τρεις επόμενοι σταθμοί, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς. “Έτσι ώστε να πετύχουμε το προφανές, το οποίο όμως για πολλές δεκαετίες δεν ήταν προφανές: Να ενώσουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μέσα σε 50 λεπτά με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας”, τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Αναφέρθηκε επίσης στα υπόλοιπα σημαντικά έργα για τον ευρύτερο Πειραιά, όπως η δυτική περιφερειακή οδός του Αιγάλεω, που θα “ξεμπλοκάρει” το κυκλοφοριακό “έμφραγμα” στο Σχιστό και το Σκαραμαγκά, καθώς και στο ξεμπλοκάρισμα της υποθαλάσσιας σήραγγας Σαλαμίνα – Πέραμα, για την οποία αναμένεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Ο κ. Καραμανλής ανέπτυξε την εθνική στρατηγική, που θα καταστήσει την Ελλάδα κόμβο υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής. Επισήμανε ότι και στην πιο προηγμένη οικονομία της Δύσης, τις ΗΠΑ, ο πρόεδρος Μπάιντεν αποφάσισε να προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις σε έργα υποδομών, διότι αυτά δίνουν πολύ μεγάλη ώθηση στην πραγματική οικονομία.
Ανέφερε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει ήδη συμβασιοποιήσει 3,2 δισ ευρώ έργα μέσα σε δυόμιση χρόνια. “Τα πιο εμβληματικά έργα θα έλεγα ότι είναι τα σιδηροδρομικά, έτσι ώστε να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών και μετά να μπορεί να γίνει κέντρο logistics, όπως είχε οραματιστεί η Κυβέρνηση Καραμανλή με την είσοδο της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά”, σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προσθέτοντας ότι πρέπει να ενωθούν τα λιμάνια με ένα σύγχρονο ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο με τα εμπορευματικά κέντρα, έτσι ώστε η Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τη γεωπολιτική θέση που έχει. Επισήμανε δε ότι το λιμάνι του Πειραιά στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού θα μπορεί να δέχεται τα προϊόντα από τη Νοτιοανατολική Ασία και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι ένα λιμάνι εξόδου των προϊόντων από τη Βαλκανική.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης ότι ο κατασκευαστικός κλάδος μπορεί να συμβάλλει ώστε το brain drain να γίνει brain gain, εκφράζοντας τη χαρά του γιατί βλέπει πολιτικούς μηχανικούς, αρχιτέκτονες, μηχανολόγους μηχανικούς και άλλες ειδικότητες του τεχνικού κλάδου να επιστρέφουν σιγά σιγά στη χώρα για να συμμετάσχουν σε αυτό το κατασκευαστικό «μπαμ» .