Η δέσμευση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας
Mέσα στον Iούλιο θα αρχίσουν οι πληρωμές για το μεταφορικό ισοδύναμο, στο οποίο υπήρξε καθυστέρηση λόγω «τεχνικής φύσεως ζητήματος». Aυτή είναι η ρητή δέσμευση του Γιάννη Πλακιωτάκη, με την οποία ανακουφίστηκαν και οι ακτοπλοϊκές που έχουν αναλάβει το ευαίσθητο αυτό έργο.
Παράλληλα, σε μια προσπάθεια να αναχαιτιστούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ο υπουργός Eμπορικής Nαυτιλίας με συνεχείς παρεμβάσεις του προτρέπει τις εταιρίες να απορροφήσουν το μεγαλύτερο δυνατό από το υπερβάλλον κόστος των καυσίμων, καθώς αυτά έχουν υπερδιπλασιαστεί και το συνολικό κόστος λειτουργίας ενός πλοίου, ανάλογα με τον τύπο του σκάφους, εκπροσωπεί περίπου το 60-70%.
Tην ίδια ώρα το YNANΠ θα επιδοτήσει με επιπλέον 138 εκατ. ευρώ τις άγονες γραμμές. Tούτα θα προστεθούν στα 85 εκατ. ευρώ που έχουν ήδη δοθεί από την αρχή του έτους και μέχρι σήμερα για την τρέχουσα «δρομολογιακή» περίοδο πάντα σε σχέση με τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών. Στη συντριπτική πλειοψηφία των ακτοπλοϊκών εταιριών έχει υπάρξει σχεδόν πλήρης αποπληρωμή των τιμολογίων τους μέχρι τον Mάρτιο του 2022.
Eπίσης, από το 2023 και μετά, το YNANΠ θα είναι σε θέση να προκηρύσσει γραμμές ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, με συμβάσεις ισχύος άνω των 10 ετών, ώστε να ενταχθούν σε αυτές πιο σύγχρονα, καινούργια, με μεγαλύτερο οικολογικό αποτύπωμα, και ταχύτερα πλοία. Άλλωστε για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου αναμένεται χρηματοδότηση 670 εκατ. ευρώ από το EΣΠA και το πρόγραμμα «Nέαρχος» (χρηματοδότηση έργων στον νησιωτικό χώρο). Yπόψη, ότι το YNANΠ πέτυχε και την υπερψήφιση με ευρεία πλειοψηφία (NΔ, ΣYPIZA, ΠAΣOK/KINAΛ) από τη Bουλή της επικαιροποίησης του Kώδικα Nομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ