«Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του σχεδιασμού υποδομών και ό,τι έχουμε δεσμευτεί για την πόλη και τη Μακεδονία μας, ισχύει στο ακέραιο. Με το Μετρό που επιτέλους ολοκληρώνεται, αλλά και με σημαντικά έργα οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, καθώς και κτιριακών υποδομών, η Θεσσαλονίκη, πλέον γίνεται η πρωτεύουσα της νοτιοανατολικής Ευρώπης, η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Ένας σύγχρονος κόμβος μεταφορών και υποδομών», τονίζει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Μακεδονία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.
Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως τόσα χρόνια δεν είχε γίνει ούτε καν το αυτονόητο για την πόλη. Δηλαδή η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης-όπως και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ή της Πάτρας – με σιδηρόδρομο και με το εθνικό οδικό δίκτυο. «Επιτέλους αυτό γίνεται πραγματικότητα», τόνισε και συμπλήρωσε: «Τέλος οι ψεύτικες υποσχέσεις. Η οδική σύνδεση με τον προβλήτα 6 κατασκευάζεται ήδη. Ενώ και το σιδηροδρομικό έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί και η διαδικασία προχωρά πολύ γρήγορα -με τη μελετοκατασκευή που έχουμε πλέον θεσπίσει για τα σιδηροδρομικά- ώστε να είναι έτοιμο το 2027».
Επιπλέον, ο υπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο μεγάλο πακέτο έργων που αφορούν τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα γενικότερα, κάτι το οποίο υλοποιείται βήμα-βήμα. «Αρκεί να σας πω ότι περισσότερο από το ένα τρίτο του μεγάλου πακέτου έργων των 13 και πλέον δισ., δηλαδή πάνω από 5 δισ. ευρώ έργα, απαρτίζουν ένα συνεκτικό σχέδιο για την περιοχή».
Mετρό Θεσσαλονίκης: Στην τελική ευθεία
Ερωτηθείς για το Μετρό της Θεσσαλονίκης αλλά και τις επεκτάσεις του ο κ. Καραμανλής, αφού ξεκαθάρισε ότι η Νέα Δημοκρατία, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν θα εγκαινιάσει μουσαμάδες είπε ότι «δεν προσπαθήσαμε να ξεγελάσουμε τους Θεσσαλονικείς -που αρκετά έχουν υπομείνει τα προηγούμενα χρόνια- αλλά δουλεύουμε συστηματικά και χωρίς μεγάλα λόγια. Έχουμε πει, λοιπόν, ότι τρέχουμε να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, ώστε τέλος του 2023 να παραδοθεί στους πολίτες ολοκληρωμένο και λειτουργικό το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης. Συνεπώς μπαίνουμε στην τελική ευθεία».
Όπως ανέφερε, οι δοκιμαστικές διαδρομές συνεχίζονται εντατικά και οι driverless συρμοί πηγαινοέρχονται μεταξύ των σταθμών Καλαμαριά και Σιντριβάνι. «Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 πρώτων συρμών και θα προμηθευτούμε 15 επιπλέον. Επίσης έχει ξεκινήσει και η διαγωνιστική διαδικασία ΣΔΙΤ για τον Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό. Βλέπετε, δηλαδή, ότι η πρόοδος του έργου δεν είναι στα λόγια αλλά γίνεται στην πράξη, σε όλα τα επίπεδα», είπε.
Όσον αφορά τις επεκτάσεις ο Υπουργός Υποδομών επισήμανε ότι το πρώτο εξάμηνο, μετά την ολοκλήρωση του βασικού έργου, το Μετρό θα φτάσει και στην Καλαμαριά.
«Κι από εκεί και πέρα, θα προχωρήσουμε και προς δυτικά και προς ανατολικά. Ήδη έχουμε υπογράψει τη σύμβαση προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ παράλληλα προχωρούμε τις μελέτες και για το ανατολικό κομμάτι, δηλαδή τη σύνδεση με το αεροδρόμιο».
Το Flyover λύνει το κυκλοφοριακό της πόλης
Επίσης, απαντώντας για το FlyOver, τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο που δίνει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, όχι μόνο για το σήμερα αλλά και για τις επόμενες γενιές. «Το FlyOver θα ανακουφίσει πολύ την κυκλοφοριακή συμφόρηση της πόλης. Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, προϋπολογισμού 373 εκ. ευρώ, που θα κάνει τη ζωή και τη μετακίνηση των πολιτών πιο εύκολη και πιο ασφαλή. Ο σχεδιασμός για την υλοποίησή του προχωρά σε χρόνο ρεκόρ και ήδη έχουμε προσωρινό ανάδοχο».
Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά και σε ένα έργο που θεωρείτο «ντροπή από το 2000» και αφορούσε το λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο» στην Ποτίδαια, το οποίο ήδη έχει παραδοθεί. «Είχαμε δεσμευτεί, ότι οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να πάνε πιο γρήγορα και ασφαλέστερα στη Χαλκιδική. Και αυτό κάναμε. Και επιπλέον προχωράει κανονικά και ο οδικός άξονας Θέρμη–Γαλάτιστα, που έχει ανάλογη θλιβερή ιστορία με το «ορφανό» χιλιόμετρο. Και μπορώ να σας πω ότι προς το τέλος Αυγούστου και αυτό το έργο θα έχει τελειώσει, ώστε η πρόσβαση προς το δεύτερο και τρίτο πόδι της Χαλκιδικής να είναι πλέον ευκολότερη».
Χωρίς διόδια ο δρόμος Θεσσαλονίκη – Έδεσσα
Αλλά τα οδικά έργα στην περιοχή δεν σταματούν, αφού όπως είπε ο κ. Καραμανλής μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και μάλιστα η Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ ήδη άναψε το πράσινο φως για το διαγωνισμό.