Στις εκκρεμείς συντάξεις και την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας επικεντρώθηκε ο Κωστής Χατζηδάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην τηλεόραση της ΕΡΤ.
Ερωτηθείς σχετικά με τις εκκρεμείς συντάξεις που υπολογίζονται στις 60.000, ο υπουργός Εργασίας τόνισε:
«Οι αιτήσεις από το 2016 έως το 2022 έχουν καλυφθεί σε ένα ποσοστό 94,5%. Έχουν βγει δηλαδή 1.061.000 συντάξεις. Τα έτη 2016, 2017 και 2018 είναι μηδέν. Δεν υπάρχουν εκκρεμότητες, παρά μόνο όσοι χρωστάνε πάνω από τα όρια ή όσοι έχουν δικαστικές περιπλοκές, ή όσων τα χαρτιά δεν έχουν έρθει ακόμα από το εξωτερικό. Στο 2019 έχουν εκκρεμότητες 1%. Θα κλείσουν και οι τελευταίες σε μερικές ημέρες, έως το τέλος του μήνα. Στο 2020 οι εκκρεμότητες που υπάρχουν είναι στο 5%. Για το 2021 έχει γίνει απονομή για το 81% των συντάξεων. Το 2022 το 70% τους έχει βγει. Οι συντάξεις πια εκδίδονται μέσα σε 2-3 μήνες, ενώ τους επόμενες μήνες θα τρέξουν πιο γρήγορα. Όλο αυτό που περιγράφω είναι αποτέλεσμα καλύτερης οργάνωσης».
Ο κ. Χατζηδάκης πρόσθεσε ακόμη ότι η πλειονότητα των συντάξεων εκδίδεται σε διάστημα μεταξύ 3-5 μηνών, ενώ κάποιες ακόμα και σε μικρότερο διάστημα.
Σε ποιες επιχειρήσεις επεκτείνεται η ψηφιακή κάρτα εργασίας
Σχετικά με το σε ποιες επιχειρήσεις επεκτείνεται η ψηφιακή κάρτα εργασίας, ανέφερε ότι θα γίνει σε εταιρείες ασφαλιστικές και υπηρεσιών ασφάλειας, ενώ στη βιομηχανία επίσης θα επεκταθεί μέσα στους επόμενους μήνες.
«Θα γίνει αφού γίνει μία απογραφή του εργατικού δυναμικού στο Εργάνη 2, τον Οκτώβριο – Νοέμβριο, οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι εταιρείες σεκιούριτι, η βιομηχανία και του χρόνου τέτοιον καιρό θα έχουν ενταχθεί και ο τουρισμός και η εστίαση, που είναι κλάδοι με πολύ μεγάλη σημασία για την ελληνική οικονομία» είπε ακόμη.
Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων επισήμανε ότι «τρέχει» και η διαδικασία της πλήρους ψηφιοποίησης –με ταυτόχρονη απλοποίηση- της διαδικασίας πιστοποίησης αναπηρίας, δηλαδή τη δημιουργία «ψηφιακών ΚΕΠΑ» καθώς και την θέσπιση του πλαισίου για την Κάρτα Αναπηρίας.
H ψηφιακή μεταρρύθμιση στοχεύει στη βελτίωση της καθημερινότητας των ατόμων με αναπηρία και στη μείωση της ταλαιπωρίας που υφίστανται. Ετσι ανοίγει ο δρόμος ώστε από το φθινόπωρο, όλη η διαδικασία πιστοποίησης αναπηρίας μέσω των ΚΕΠΑ να γίνεται ηλεκτρονικά.
Οι ασφαλισμένοι θα χρειάζεται να επισκεφθούν μια μόνο φορά τα ΚΕΠΑ, την ημέρα της εξέτασής τους και όχι σε προηγούμενα στάδια της διαδικασίας (π.χ. για να υποβάλουν αυτοπροσώπως αίτηση για την πιστοποίηση αναπηρίας όπως γινόταν μέχρι τώρα), κάτι που «μεταφράζεται» σε κατάργηση χιλιάδων επισκέψεων στα ΚΕΠΑ. Όλες δηλαδή οι διαδικασίες-πλην της ιατρικής εξέτασης του αιτούντος από την υγειονομική επιτροπή- θα γίνονται ψηφιακά, κάτι που συνιστά άλμα στην εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία.