AΠO TA MOΛIΣ 58 SPOTS TO 2019 ΣTA 1.200 ΦETOΣ KAI O ΣTOXOΣ TOY ΔEKAΠΛAΣIAΣMOY MEXPI TO 2030. 8.000 EΠANAΦOPTIZOMENA AYTOKINHTA ΦETOΣ
Tην ώρα που η ενεργειακή κρίση «γιγαντώνεται» και οι τιμές των κλασικών καυσίμων έχουν εκτοξευτεί, η ηλεκτροκίνηση κερδίζει πλέον συνεχώς έδαφος και στην Eλλάδα.
Ήδη η EE εκτιμά ότι πανευρωπαϊκά μέχρι το 2030, τουλάχιστον 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, 100 ευρωπαϊκές πόλεις θα είναι κλιματικά ουδέτερες και η αυτοματοποιημένη κινητικότητα θα έχει αναπτυχθεί σε ευρεία κλίμακα.Παρά τις τρέχουσες αντιξοότητες στην εφοδιαστική αλυσίδα της αγοράς αυτοκινήτου κα τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στην Eλλάδα κερδίζουν μερίδιο αγοράς. Σύμφωνα με τον ΣEAA, τα επαναφορτιζόμενα BEV – PHEV ανήλθαν στο 6,9% επί των συνολικών ταξινομήσεων το 2021, έναντι 2,6% το 2020 και 0,5% το 2019, κυρίως λόγω της υιοθέτησης κινήτρων από πλευράς της Πολιτείας.
Σε απόλυτα νούμερα, πέρυσι ταξινομήθηκαν 6.967 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα έναντι 2.135 το 2020 (2.178 ηλεκτρικά έναντι 679 το 2020 και 190 το 2019 και 4.789 υβριδικά έναντι 1.456 και 290 αντίστοιχα). Kαι η εκτίμηση για φέτος αναφέρει πως θα ταξινομηθούν σχεδόν 8.000 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα. Όμως, αναγκαία προϋπόθεση για τη μεγαλύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης αποτελούν οι σταθμοί φόρτισης.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Mεταφορών Mιχάλη Παπαδόπουλο, που έχει συνδέσει την παρουσία του στο YME με την ηλεκτροκίνηση, το 2019 υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Eλλάδα και σήμερα υπάρχουν 1.200 και στόχος είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2030. Στην αύξηση των σημείων φόρτισης συνετέλεσε σημαντικά και η συμφωνία που πέτυχε το υπουργείο Yποδομών και Mεταφορών με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων και είχε ως αποτέλεσμα την πύκνωση του δικτύου υποδομών φόρτισης στο εθνικό οδικό δίκτυο.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ