Την δική της εκδοχή για την τουριστική κίνηση δίνει με ανακοίνωσή της η αρμόδια τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Κατερίνα Νοτοπούλου, απαντώντας σε αντίστοιχη δήλωση του υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια.
Η κυρία Νοτοπούλου υποστηρίζει πως «οι αεροπορικές αφίξεις στην Ελλάδα είναι μειωμένες κατά 8,1% το πρώτο εξάμηνο του 2022, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του INSETΕ, ενώ προβληματισμό προκαλεί η κίνηση σε μεγάλα αεροδρόμια της χώρας, όπως στο ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’, όπου καταγράφεται μείωση των αφίξεων κατά 23,5% και στο ‘Μακεδονία’, όπου οι διεθνείς αφίξεις καταγράφουν μείωση 20,5%».
Η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει, επίσης, πως την ίδια ώρα, «οι οδικές αφίξεις εμφανίζουν ραγδαία πτώση, της τάξης του 41,3% (2,3 εκατομμύρια το 2022 έναντι 4,04 εκατομμύρια το 2019), χαρακτηριστικό της τουριστικής κίνησης κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα».
Και προσθέτει: «Να τονίσουμε ότι οι οδικές αφίξεις δεν είναι καθόλου αμελητέες, καθώς στο εξάμηνο του 2019 ήταν μεγαλύτερες από τις αεροπορικές κατά 12% (4 εκατομμύρια έναντι 3,58 εκατομμυρίων) και στο εξάμηνο του 2022 έχουν απολεσθεί 1,67 εκατομμύριο αφίξεις».
«Προορισμοί δύο ταχυτήτων»
Η Κατερίνα Νοτοπούλου αναφέρει, μάλιστα, ότι μπορεί ο Ιούλιος να έφερε αισιοδοξία για την ανάκαμψη του τουρισμού, μετά από δυόμισι χρόνια περιορισμών, «όμως το γεγονός ότι δημιουργούνται προορισμοί δύο ταχυτήτων, με υψηλές πληρότητες σε δημοφιλείς προορισμούς και μειωμένες κρατήσεις σε λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς, προκαλεί αγωνία».
Ασκεί κριτική στον υπουργό Τουρισμού, λέγοντας ότι «οι πανηγυρικές δηλώσεις του είναι ενδεικτικές της αγωνίας της κυβέρνησης να πείσει για το ‘απόλυτο success story’ στον τουρισμό, την ώρα που η ενεργειακή κρίση, ο υψηλός πληθωρισμός και η ακρίβεια γονατίζουν την ελληνική κοινωνία».
Και προσθέτει:
«Η κυβέρνηση δεν επιδοτεί σοβαρά τον εσωτερικό τουρισμό και δεν μειώνει έστω τους φόρους (ΕΦΚ, ΦΠΑ) καυσίμων, την ώρα που η χώρα είναι πρώτη στην ΕΕ στις τιμές της βενζίνης και η ΕΛΣΤΑΤ αναφέρει ότι το 76% των Ελλήνων, που ταξίδεψαν στην Ελλάδα το 2021, ταξίδεψαν με αυτοκίνητο και, το 58% όσων δεν ταξίδεψε, το έκανε για οικονομικούς λόγους.
»Για τους ευαγγελιζόμενους την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η Ελλάδα ως και τον Απρίλιο ήταν τελευταία στην Ευρώπη στην ανάκαμψη στις διανυκτερεύσεις του εσωτερικού τουρισμού σε σχέση με το 2019 (-39%), ενώ η Πορτογαλία και η Ισπανία είχαν ήδη αύξηση σε σχέση με το 2019. Αυτό, στο ίδιο διάστημα, έφερε την Ελλάδα στην 23η θέση σε 26 χώρες της Ευρώπης στις συνολικές διανυκτερεύσεις σε σχέση με το 2019.
»Η Ελλάδα είχε τριπλάσια απόσταση σε σχέση με την Ισπανία και την Πορτογαλία στην ανάκαμψη των διανυκτερεύσεων (Ελλάδα: -32,4%, Ισπανία: – 11,48%, Πορτογαλία: – 13, 7%). 2 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία, camping, airbnb κοκ) από Έλληνες ήδη χάθηκαν το 4μηνο του 2022 (3,140εκατ) έναντι 5,149εκατ το 2019)».
«Στην Ελλάδα όλα πιο ακριβά»
Η κυρία Νοτοπούλου επικαλείται τα στοιχεία της Eurostat που αφορούν στον τουρισμό, για να υποστηρίξει ότι «οι αυξήσεις των τιμών στην Ελλάδα είναι διπλάσιες από τον ευρωπαϊκό ΜΟ».
Και αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στην Ελλάδα, τα αεροπορικά εισιτήρια αυξήθηκαν 46,9% (ΜΟ ΕΕ 29,9%), οι τιμές των καταλυμάτων στην Ελλάδα αυξήθηκαν +26,9%(ΜΟ ΕΕ 17,2%), τα εισιτήρια πλοίων αυξήθηκαν στην Ελλάδα 20,4% (ΜΟ ΕΕ +10,8%) και οι τιμές για τις Οδικές Μεταφορές στην Ελλάδα αυξήθηκαν +16,1% (ΜΟ ΕΕ:+7,2%)».
Κλείνοντας επισημαίνει ότι «ο απολογισμός θα γίνει το φθινόπωρο και μέχρι τότε απαιτείται σοβαρότητα και σχέδιο στήριξης των επιχειρήσεων, κυρίως των μικρομεσαίων και οικογενειακών, που αγωνιούν για τα λειτουργικά κόστη εξαιτίας της έκρηξης της ακρίβειας. Δυο μήνες αυξημένης τουριστικής κίνησης δεν μπορεί να είναι αρκετοί για την αντιστροφή του κλίματος», σημειώνει η Κατερίνα Νοτοπούλου.