Στα «πολύτιμα» οδικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Πελοπόννησο «παρά τις σημαντικές χρηματοδοτικές δυσκολίες», αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μάκης Βορίδης, σε συνέντευξη Τύπου στην Καλαμάτα.
Ο υπουργός, ο οποίος βρέθηκε στην περιοχή για τα εγκαίνια της μεγάλης γέφυρας του Νέδοντα, σημείωσε για το συγκεκριμένο έργο ότι διευκολύνει την Καλαμάτα, ενώ έχει πολλαπλά οφέλη. Είπε ενδεικτικά ότι με την κατασκευή της γέφυρας μειώνονται οι χρόνοι κυκλοφορίας, ενώ υπάρχουν και περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη.
Για το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου Ανατολικής Πελοποννήσου, που εκτελείται από την Κοινοπραξία Μορέας, στο οποίο εντάσσεται και η περιμετρική της Καλαμάτας, ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή το τμήμα Τρίπολη – Κόρινθος είναι 100% ολοκληρωμένο. Το κομμάτι Τρίπολη – Παραδείσια είναι στο 97% ολοκληρωμένο, το Τσακώνα – Καλαμάτα είναι ολοκληρωμένο στο 67% και το Λεύκτρο – Σπάρτη στο 55%.
Σήμερα έχουν εκτελεστεί έργα συνολικής αξίας 695.000.000 ευρώ και ως προς το υπολειπόμενο τεχνικό αντικείμενο, το τμήμα «Παραδείσια – Τσακώνα», κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο και θα παραδοθεί το Μάιο του 2012, χωρίς όμως την κατασκευή της γέφυρας. Θα υπάρξει μικρή παράκαμψη, που θα ενώνει τα δύο τμήματα, 400 μέτρων.
Το «Τσακώνα – Καλαμάτα», 36 χιλιόμετρα ως τον κόμβο της Καλαμάτας, στο ύψος του Νοσοκομείου, θα παραδοθεί τον προσεχή Μάιο, ίσως μάλιστα, όπως είπε ο υπουργός, να είναι έτοιμο και στο τέλος Απρίλιου.
«Για το υπολειπόμενο τμήμα, που περιλαμβάνει την περιμετρική της Καλαμάτας, θα καθυστερήσει λόγω και των απαλλοτριώσεων και ελπίζουμε ότι θα ολοκληρωθεί ως το Νοέμβριο του 2013», πρόσθεσε ο κ. Βορίδης. Για το «Λεύκτρο – Σπάρτη», 46 χιλιόμετρα, έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις για όλο τον δρόμο και εκκρεμούν αγωγές, ενώ, όπως σημείωσε, σημαντικό θέμα στο τμήμα αυτό του αυτοκινητοδρόμου έχει να κάνει με την αρχαιολογική υπηρεσία. Εξέφρασε, πάντως, την ελπίδα ότι θα επισπευθούν οι διαδικασίες και εκτίμησε ότι το «Λεύκτρο – Σπάρτη» θα παραδοθεί μέσα στο 2013.
Σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, χρηματοδοτικά, ο αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοποννήσου είναι το μόνο μεγάλο έργο που δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα όπως οι άλλοι αυτοκινητόδρομοι. Ανέφερε δε ότι εξαιτίας της υφεσιακής κατάστασης της οικονομίας είναι πολύ σημαντικό να υπάρξουν αναπτυξιακές πολιτικές.
Τόνισε επίσης ότι πρέπει να λυθούν τα μεγάλα έργα των παραχωρήσεων στους τέσσερις μεγάλους άξονες που έχουν σταματήσει και βέβαια να ολοκληρωθεί ο «Μορέας». Ακολούθως, υπάρχουν μεγάλες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν και σε επίπεδο σιδηροδρόμου και σε επίπεδο βελτίωσης των αεροδρομίων και των λιμανιών και στο επίπεδο της διασύνδεσης όλου αυτού του μεταφορικού πλέγματος, με αυτό που είναι τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
«Εάν μπορέσουμε να επανενεργοποιήσουμε τους οδικούς άξονες, θα έχουμε ευεργετικά αποτελέσματα στην οικονομία, της τάξης του 1% του ΑΕΠ, που σημαίνει πρακτικά ότι θα υπάρξουν 60.000 θέσεις εργασίας», είπε ο κ. Βορίδης και πρόσθεσε πως «το στοίχημα για την επόμενη κυβέρνηση είναι να ακολουθήσει αναπτυξιακές πολιτικές και κυρίως πως να μπορέσει να ολοκληρώσει αποτελεσματικά τα μεγάλα έργα υποδομών.
Δήλωσε, τέλος, εξαιρετικά αισιόδοξος για τον τρόπο που θα εξελιχθούν τα πράγματα «παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν», ενώ ερωτηθείς για το PSI εκτίμησε ότι θα λειτουργήσει αποτελεσματικά. «Ήδη μειώθηκε σημαντικά το χρέος της χώρας και η επιβάρυνση στα δημόσια οικονομικά και επομένως, αυτό που χρειαζόμαστε, είναι να αντιμετωπίσουμε τα πρωτογενή ελλείμματα, που εξακολουθούν να υφίστανται, αλλά κυρίως να αποτρέψουμε την υφεσιακή πορεία», τόνισε.