Φωτιές ανάβει στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ το νομοσχέδιο του Μάκη Βορίδη για την απελευθέρωση των ταξί, στο οποίο, όπως ισχυρίζεται μια μερίδα «πράσινων» βουλευτών, έχουν συμπεριληφθεί πάμπολλες «ρουσφετολογικές» διατάξεις και ρυθμίσεις οι οποίες ουδαμώς δύνανται να θεωρηθούν ως επιβεβλημένες από την Τρόικα.
Οι αντιδρώντες μάλιστα δήλωσαν ευθέως ότι θα τις καταψηφίσουν.
Την ίδια ώρα, επικοινωνία για το ίδιο ζήτημα είχε ο Ευάγγελος Βενιζέλος με τον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο. Σύμφωνα με ενημέρωση της νέας εκπροσώπου τύπου του ΠΑΣΟΚ, Φώφης Γεννηματά, Παπαδήμος και Βενιζέλος συμφώνησαν ώστε να υπάρξουν βελτιώσεις σε ορισμένες διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου.
Ειδικότερα, ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος αναρωτήθηκε αν και κατά πόσον οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου έχουν συζητηθεί με την Τρόικα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση «αυτό θα ήταν πολύ αρνητικό για την χώρα». Επιπλέον, ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Γιάννης Ραγκούσης επέμεινε στην άποψή του, ότι ουσιαστικά δεν συντελείται απελευθέρωσης της αγοράς ταξί.
Από την πλευρά του, ο κ. Πάνος Μπεγλίτης ανέφερε ότι «ο κ. Βορίδης επιχειρεί να περάσει μια σειρά διατάξεων που εξυπηρετούν μικροπολιτικά συμφέροντα… υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός ρυθμίσεων που έρχονται τελευταία στιγμή κλείνοντας το μάτι σε σειρά κοινωνικών κατηγοριών» και τόνισε ότι αν δεν «αποσυρθούν όλα, δεν πρόκειται να ψηφιστεί καμία άλλη νομοθετική ρύθμιση πλην των υποχρεώσεων που έχουμε έναντι των εταίρων».
Στο ίδιο μήκος και ο Γιάννης Διαμαντίδης, που είπε πως «έχετε ξεφύγει από κάθε όριο, υπάρχει αλληλοσύγκρουση υπουργών. Αυτό το ν/σ κάνει ρουσφέτια και διευθετήσεις υπουργών, είναι αδιανόητο να νομοθετούν με βάση το προσωπικό τους συμφέρον» ενώ ο κ. Κώστας Γείτονας σημείωσε πως «είναι απαράδεκτη η κατάσταση, είναι 500 άρθρα το ν.σ. είναι αδύνατο να το διαβάσει κανείς. Αφού κάποιοι αποφάσισαν να πάμε σε εκλογές να βρούμε μια άλλη λύση. Από τα ν/σ να μείνουν μόνο οι διατάξεις για τις οποίες υπάρχει δέσμευση με την Τρόικα».
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι κυβερνητικό στέλεχος από το ΠΑΣΟΚ χαρακτήρισε, στη διάρκεια της συνεδρίασης του αρμόδιου ΚΤΕ στη Βουλή, τις ρυθμίσεις ως “νομοσχέδιο Λυμπερόπουλου και όχι Βορίδη”. Πρέπει μάλιστα να σημειωθεί ότι η κριτική των βουλευτών αφορούσε και στο νομοσχέδιο της κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου για την ανάπτυξη.
Αντιδράσεις και από ΣΥΡΙΖΑ – ΛΑΟΣ
Επιπροσθέτως, σκληρή κριτική άσκησε και η αντιπολίτευση, με τον Δημήτρη Παπαδημούλη (ΣΥΡΙΖΑ) να λέει πως το «νομοσχέδιο είναι κουρελού και η διαδικασία προκλητική, γελοία, δείχνει προχειρότητα και αυταρχισμό».
Ο Αστέριος Ροντούλης σημείωσε πως: «Υπάρχουν υπουργοί που, εν όψει εκλογών, θα κάνουν την βρώμικη δουλειά και θα την κάνουν γρήγορα. Αλλά η βουλή δεν μπορεί να κάνει βρώμικη δουλειά».
Ο κ. Ροντούλης επιτέθηκε στους βουλευτές της ΝΔ λέγοντας ότι «καυτηρίαζαν τέτοιες πρακτικές συνάδερφοι και τώρα δεν μιλάνε. Να αποχωρήσουμε και να αφήσουμε τους υπουργούς να διαβουλευτούν μόνοι τους με τις παρατάξεις που τους στηρίζουν…».
Από την άλλη, ο κ. Βορίδης εξήγησε ότι: «Το πρώτο κεφάλαιο του ν/σ είναι ενσωμάτωση δύο οδηγιών -περίπου 100 άρθρα, είναι διεθνής υποχρέωση της χώρας και πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Μαρτίου. Το δεύτερο κεφάλαιο είναι οι ρυθμίσεις για τα ταξί, που πρέπει να εκπληρωθεί η δέσμευση. Το τρίτο είναι παρεμβάσεις στον κώδικα απαλλοτριώσεων. Το 90% είναι ρυθμίσεις που πρέπει να εκπληρωθούν και κάποιες άλλες που ήταν πάγια αιτήματα αλλά έμεναν εκκρεμή.
Υπάρχουν και δύο ζητήματα για αλιεία, λιμένες κτλ που ολοκληρώνουν προηγούμενες παρεμβάσεις και ζητήματα για να ετοιμαστεί η χώρα για το καλοκαίρι. Αντιλαμβάνομαι τον όγκο όμως ο χρόνος σε ότι αφορά το μεγαλύτερο κομμάτι 90-95% είναι μέσα στο οικονομικό πρόγραμμα που έχει αναλάβει η χώρα έως τέλος Μαρτίου, ανεξαρτήτως του χρόνου των εκλογών».