Στην υπαναχώρηση του υπουργού Υποδομών Μάκη Βορίδη οδήγησαν οι έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η απόφασή του να εντάξει σε καθεστώς «επιλεκτικής προστασίας» τους ιδιοκτήτες βυτιοφόρων.
Μετά το σάλο που ξέσπασε, ο κ. Βορίδης απέσυρε τελικά τις επίμαχες διατάξεις για τα βυτιοφόρα δημόσιας χρήσης που είχαν συμπεριληφθεί σε τροπολογία, η οποία είχε κατατεθεί στο νομοσχέδιο για τις ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημόσιων Έργων.
Πρόκειται για τις δύο τελευταίες παραγράφους της τροπολογίας σύμφωνα με τις οποίες:
– Αδειες Φ.Δ.Χ που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου 3887/2010 δεν μπορούν να μετατραπούν σε άδειες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου, μέχρι την λήξη της μεταβατικής περιόδου. Ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει για τις άδειες ΦΔΧ που τίθενται σε κυκλοφορία στο όνομα μεταφορικών επιχειρήσεων που λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3887/2010 και διαθέτουν ‘δεια Οδικών Μεταφορών.
– ΦΔΧ που κυκλοφόρησαν μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου 3887/2010 μπορούν να αντικαθίστανται με φορτηγά μεγαλύτερου ή μικρότερου μικτού βάρους. Κατά την αντικατάσταση των φορτηγών αυτοκινήτων με φορτηγά μεγαλύτερου μικτού βάρους καταβάλλεται για το επιπλέον ύψος μικτού βάρους εφάπαξ υπέρ του δημόσιου εισφορά που αντιστοιχεί σε 200 ευρώ ανά τόνο μικτού βάρους.
Νωρίτερα το απόγευμα, ο κ. Βορίδης είχε προαναγγείλει την απόσυρση των επίμαχων διατάξεων.
«Επειδή έχουμε συγκυβέρνηση και οι γνώμες των συγκυβερνώντων κομμάτων πρέπει να γίνονται σεβαστές, εφόσον το ΠΑΣΟΚ έχει αντίρρηση για οποιοδήποτε λόγο, έχει διαφορετική οπτική στο συγκεκριμένο ζήτημα, δεσμεύτηκα ότι πράγματι οι συγκεκριμένες διατάξεις θα απαλειφθούν από την τροπολογία», σημείωσε ο κ. Βορίδης.
Οι επίμαχες διατάξεις είχαν προκαλέσει την έντονη αντίδραση του Δημήτρη Ρέππα και του Γιάννη Ραγκούση.