Μια διαφορετική λογική στη λειτουργία του Υπουργικού Συμβουλίου, προσπάθησε να βάλει ο Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, παίρνοντας αφορμή από την παρουσίαση του πιλοτικού προγράμματος για 701 ολοήμερα δημοτικά σχολεία, το οποίο παρουσίασε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου και το οποίο συνόδευσε με την προβολή βίντεο.
Ο κ. Παπανδρέου ανέφερε ότι ο ρόλος του Υπουργικού Συμβουλίου, δεν μπορεί να εξαντλείται στη συζήτηση ή την επικύρωση νομοσχεδίων ή ακόμα και στη διαβούλευση, πράγματα πολύ χρήσιμα, αλλά πρέπει να σκέπτεται και για τις επόμενες κινήσεις. Σε προηγούμενη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ο Πρωθυπουργός είχε ζητήσει από τους υφυπουργούς, οι οποίοι δεν έχουν δικαίωμα παρέμβασης στις συζητήσεις, να παρουσιάζουν πρωτοποριακές ιδέες και πιλοτικά προγράμματα. Η πρώτη εφαρμογή έγινε στη σημερινή συνεδρίαση.
Όπως εξήγησε ο κ. Παπανδρέου μπορεί σε μια συνεδρίαση να εξετάζονται ακόμα και 12 νομοσχέδια, αλλά “δεν χρειάζεται να πνιγόμαστε από τη διαχείριση της καθημερινότητας”. Μπορεί, συμπλήρωσε, “να δουλεύουμε 15 ώρες, ίσως και περισσότερο, την ημέρα, αλλά να μας πνίγουν τα μικρά”. Και πρόσθεσε ότι “εμείς χρειάζεται να δουλέψουμε και για τα μεγάλα και να ανατρέψουμε τα κακώς κείμενα”.
Αυτό που ζήτησε ο Πρωθυπουργός από τα μέλη της κυβέρνησης είναι να μην είναι “απλοί διαχειριστές μιας κακής καθημερινότητας”, αλλά “φορείς αλλαγής στο δημόσιο”. Και όπως τόνισε πρέπει “να δώσουμε και ένα άλλο στίγμα από το υπουργικό Συμβούλιο, για το πώς βλέπουμε τη Διοίκηση, που δεν είναι εσωστρεφής, αλλά συνεχώς μαθαίνει και καινοτομεί”.
Ο Πρωθυπουργός συνέστησε στα μέλη της κυβέρνησης να διασφαλίσουν ότι παράλληλα με τη διαχείριση της κρίσης να διατηρήσουν τα αντανακλαστικά και τις αισθήσεις τους ζωντανές και σε νέα ερεθίσματα. Επισήμανε, πάντως, ότι όλα αυτά μπορεί να μη δίνουν έτοιμες λύσεις, αλλά αποτελούν έμπνευση για σκέψη.
Διαβάστε επίσης: Συνεχίζεται σήμερα ο “Μαραθώνιος” του Υπουργικού Συμβουλίου