Δεν επανέρχεται η βάση του δέκα, αλλά πάλι μπορεί και να επανέλθει… Εφέτος δεν θα γίνει καμία νομοθετική κίνηση για το θέμα, αλλά όπως είπε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, μιλώντας στον Βήμα FM, με τον εξορθολογισμό που γίνεται μέσω του σχεδίου «Αθηνά» στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ «θα δούμε αν διορθώνεται και αυτό το πρόβλημα. Εάν όμως χρειαστεί κι αυτό, θα την επαναφέρουμε».
Σχετικά με την αναδιάρθρωση του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης ο υπουργός Παιδείας, δήλωσε ότι «το σχέδιο προήλθε μετά από ενδελεχή μελέτη και διάλογο με τους φορείς και συμπερίληψη, σε κάποιες φορές, των προτάσεών τους».
Οπως είπε «συγκροτήθηκε ένα σχέδιο που τίθεται τώρα σε διαβούλευση, αλλά η συζήτηση πρέπει να γίνει πάνω σε όρους ακαδημαϊκότητας και αναπτυξιακούς: πάνω σε κριτήρια και κανόνες που όλη η ακαδημαϊκή κοινότητα έθεσε για τον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας».
«Δεν μπορεί να οδηγηθούμε στη λογική που μας έφερε εδώ, δηλαδή στη λογική του να κρατήσω ένα κομματάκι στο χωριό μου. Αυτός ο κατακερματισμός δεν δημιούργησε συνθήκες ακαδημαϊκής γνώσης, δεν συνδέθηκε με την ανάπτυξη της χώρας και έφερε ένα μεγάλο κόστος στον Έλληνα φορολογούμενο, διότι κάθε φοιτητής και σπουδαστής σ’ αυτά τα κατακερματισμένα τμήματα κόστισε το διπλάσιο», παρατήρησε ο υπουργός Παιδείας.
Για τις μετακινήσεις καθηγητών ο κ. Αρβανιτόπουλος σημείωσε: «Προσπαθούμε να το κάνουμε με τις μικρότερες δυνατές μετακινήσεις. Γι’ αυτούς τους ανθρώπους που θα μετακινηθούν, θα υπάρξει επιδότηση, ώστε να μην υπάρξει οικονομική τους επιβάρυνση».
Τέλος για τα πανεπιστημιακά συγγράμματα δήλωσε ότι «τα έξοδα είναι υπερβολικά, αλλά μπορούμε να έχουμε περισσότερα συγγράμματα με λιγότερα έξοδα, αν εξορθολογίσουμε τη διαδικασία».
Πάντως, με το δεδομένο ότι το σχέδιο «Αθηνά» έχει διορθωθεί ήδη αρκετές φορές από την στιγμή που δόθηκε στην δημοσιότητα, την περασμένη εβδομάδα, (τυπογραφικά λάθη που είχαν γίνει και τα οποία δεν ήταν λίγα διορθώθηκαν, αλλά και κάποιες «προσθαφαιρέσεις» τμημάτων έγιναν επίσης) οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να ανατρέξουν στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας για τις λεπτομέρειές του.