Πυρά κατά της αξιωματικής αντιπολίτευσης εξαπέλυσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος κατά την παρέμβασή του στη συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο, σημειώνοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ εξυπηρετεί στα κρυφά και υποδόρια την ιδιωτική εκπαίδευση.
«Εμείς δεν κυνηγάμε μάγισσες, δεν σπέρνουμε ψευδαισθήσεις, δεν παρκάρουμε τους μαθητές στο σχολείο και πολύ περισσότερο δεν κτίζουμε ένα σύστημα στηριζόμενο πάνω στις ανάγκες μια χούφτας συνδικαλιστών», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Εσείς αντίθετα απαξιώνετε με την τακτική σας την δημόσια παιδεία και ποινικοποιείται την ιδιωτική πρωτοβουλία όταν εμείς στα φανερά της αναγνωρίζουμε συμπληρωματικό ρόλο στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Εσείς όχι μόνον στην πραγματικότητα αλλά και στα κρυφά και υποδόρια εξυπηρετείτε την ιδιωτική εκπαίδευση, εφόσον υπηρετείτε και προασπίζεστε ένα στρεβλό εκπαιδευτικό σύστημα που παράγει ανέργους, που ικανοποιεί μικροκομματικά συμφέροντα και πελατειακές σχέσεις».
Στρατηγική μας επιλογή, συνέχισε, είναι η δημόσια, δωρεάν παροχή παιδείας στους νέους μας, στα παιδιά μας και η αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και της δα βίου μάθησης, από το νηπιαγωγείο έως το πανεπιστήμιο, από την τυπική έως την άτυπη μάθηση.
Όπως τόνισε, δημόσια δωρεάν παιδεία δεν σημαίνει ατάκτως ερριμμένα και στην τύχη τους καθηγητές, ωρολόγιο πρόγραμμα, δεξιότητες, προγράμματα σπουδών, τμήματα ΤΕΙ και Πανεπιστημίων, ημιμαθείς μαθητές με πλημμελή παιδεία, ελλιπή τεχνική μόρφωση ή αποφοίτους με πτυχία, χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.
Συνεχίζοντας, τόνισε πως η ανεργία στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ ξεπερνά σήμερα το 28% ενώ στους αποφοίτους της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν υπερβαίνει το 18%.
Σύμφωνα με τον υπουργό, δημόσια δωρεάν παιδεία σημαίνει Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, που θα παρέχουν τόσο μεταγυμνασιακή όσο και μεταλυκειακή επαγγελματική κατάρτιση, όχι στα σημερινά διακόσια επαγγέλματα ανεργίας που σήμερα παρέχουν, που εξυπηρετώντας πελατειακά συμφέροντα, αλλά σε εκείνα που η χώρα αποδεδειγμένα χρειάζεται και μπορεί να εξυπηρετήσει.
Στο σημείο αυτό διευκρίνισε πως κανένα ΕΠΑΛ και καμία ΕΠΑΣ δεν κλείνει αλλά καταργούνται 50 ειδικότητες καθηγητών που δίδασκαν 12 ειδικότητες επαγγελμάτων από τις 39 που παρέχονται στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ. Ειδικότητες, πρόσθεσε, που θα παρέχονται από τα Δημόσια ΙΕΚ, σε μεταλυκειακό επίπεδο, όπου δεν υπάρχουν ήδη.
«Πέραν αυτού πιστεύουμε, και έχουμε ήδη μεριμνήσει, η πλειοψηφία τους να απορροφηθεί είτε από το υπουργείο Υγείας είτε από τους Δήμους σε ολόκληρη τη χώρα», σημείωσε.
Μετά από χρόνια υπερπληθωρισμού προσφοράς ομοειδών ειδικοτήτων σε περισσότερες από μια βαθμίδες, δηλαδή και σε ΕΠΑΛ- ΕΠΑΣ και σε ΙΕΚ, και σε ΤΕΙ και σε Πανεπιστήμιο εξορθολογίζουμε το σύστημα, κατέληξε.