Η Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων διαψεύδει το δημοσίευμα εβδομαδιαίας εφημερίδας, σύμφωνα με το οποία η ηλεκτρονική συνταγογράφηση έχει καταρρεύσει επισημαίνοντας ότι “η υπόθεση της περιστολής των δαπανών στο φάρμακο και των παρεμβάσεων στην Υγεία είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την εξαντλούμε σε μάχες χαρακωμάτων”.
“Το σύστημα όχι μόνο δεν κατέρρευσε, αλλά αντιθέτως παράγει θεαματικά αποτελέσματα προς όφελος των Ταμείων και του δημοσίου συμφέροντος, επεκτείνεται, ενισχύεται και βελτιώνεται” .
Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι “το σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης που ξεκίνησε στις 18 Οκτωβρίου με πρώτη εφαρμογή στον ΟΑΕΕ οδήγησε ήδη σε εξοικονομήσεις που ξεπέρασε το 40% της ιατροφαρμακευτικής δαπάνης του Ταμείου το τελευταίο τρίμηνο και σε θεαματική μείωση του όγκου των συνταγογραφήσεων. Η επέκταση του συστήματος στα υπόλοιπα ασφαλιστικά ταμεία έχει ήδη ξεκινήσει με επιτυχία και θα ολοκληρωθεί μέχρι την 1/5/2011”.
“Σε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα μπορεί να προκύψουν τεχνικά προβλήματα” συνεχίζει η ανακοίνωση, “ιδιαίτερα την πρώτη περίοδο της εφαρμογής τους, που όμως άμεσα αντιμετωπίζονται. Έτσι π.χ η εφαρμογή ανεστάλη την Πέμπτη 3/1/2011 μετά από πρωτοβουλία της ΗΔΙΚΑ ΑΕ από τις 10.00 π.μ. έως τις 17.00 μ.μ. αφού διαπιστώθηκε πρόβλημα στην εκτύπωση, το οποίο και αποκαταστάθηκε. Είναι χρήσιμο όμως να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει πληροφοριακό σύστημα τέτοιου εύρους πουθενά στον κόσμο που να λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι αντίστοιχες εφαρμογές χρειάστηκαν από 2-4 χρόνια για να λειτουργήσουν , ενώ στη Δανία το έργο υλοποιήθηκε σε 10 ολόκληρα χρόνια.
Αναφερόμενη στη δαπάνη του προγράμματος η ΓΓΚΑ, υποστηρίζει ότι “το πρόγραμμα και η εφαρμογή του συντονίζεται έως σήμερα από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ με ελάχιστο κόστος ύψους 70.000 χιλιάδες ευρώ μετά από διαγωνισμό της Κοινωνίας της Πληροφορίας που ως γνωστόν δεν εποπτεύεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων” και αναρωτιέται “μήπως άραγε ενοχλεί το γεγονός ότι έχουν γίνει τόσα πολλά με τόσο μικρό κόστος”;
“Η ευγενική δωρεά της Εθνικής Τράπεζας ύψους 1,5 εκ. ευρώ που επισφραγίστηκε με την άμεση υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των δυο μερών, θα καλύψει, μετά από νόμιμη διαγωνιστική διαδικασία μέσω της ΗΔΙΚΑ ΑΕ, τις απαραίτητες αναγκαίες επεκτάσεις του λογισμικού και των διαδικασιών εκκαθάρισης καθώς και την διεύρυνση του help desk για να ολοκληρωθεί η ένταξη στο σύστημα όλων των ασφαλιστικών Ταμείων, δηλαδή η δεύτερη φάση του έργου. Η επέκταση αυτή είναι αναγκαία για να ενταχθούν στο σύστημα ένα σύνολο 90 εκ. συνταγών αντί των 4 εκ. συνταγών που αφορούν στους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ. Η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας ουδέποτε προσφέρθηκε να παραδώσει “έτοιμο” το έργο στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου. Προσφέρθηκε όμως ευγενικά να δωρίσει το ανωτέρω ποσό.
Για την ένταξη στο σύστημα όλων των νοσοκομείων , των κλινικών και των ιατρών της χώρας, δηλαδή για την τρίτη φάση υλοποίησης του έργου, θα απαιτηθεί όπως είναι φυσικό πρόσθετη επέκταση και υποστήριξη του συστήματος που θα προκύψουν μετά από διαγωνισμό όπως εξάλλου αποφασίστηκε και στη σύσκεψη της Δευτέρας 31/1/2011 υπό τον Πρωθυπουργό με τη συμμετοχή των συναρμοδίων υπουργών. Ήδη αναμένεται να παραδοθεί την επόμενη εβδομάδα το τεύχος δημοπράτησης του διαγωνισμού που είχε ανατεθεί από την Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ κατά την πρώτη φάση του έργου”.