Ως «επιτακτικό» χαρακτήρισαν το αίτημα άμεσης ανέλκυσης του Sea Diamond η τομεάρχης περιβάλλοντος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Ραχήλ Μακρή, και η τομεάρχης τουρισμού, Έλενα Κουντουρά.
Στη σχετική ανακοίνωση, αναφέρεται πως η ανέλκυση του πλοίου είναι αναγκαία για να εξασφαλιστεί η τουριστική και οικολογική επιβίωση της Σαντορίνης.
«Μόλις είκοσι μήνες έχουν περάσει από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia στο νησί Τζίλιο ανοικτά της Τοσκάνης και ήδη ολοκληρώνεται η ανόρθωση και ρυμούλκησή του. Σε αντίθεση της άμεσης και αποτελεσματικής αντίδρασης της ιταλικών αρχών, οι Κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, το μόνο που έχουν να επιδείξουν είναι κωλυσιεργία και αναποτελεσματικότητα» επισημαίνεται σχετικά.
Από το ναυάγιο του Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης έχουν παρέλθει πλέον των έξι ετών. Το κρουαζιερόπλοιο, όπως αναφέρεται, ισορροπεί ακόμα και σήμερα σε έναν υποθαλάσσιο γκρεμό στα 120 μέτρα βάθος, με κίνδυνο να κατακρημνιστεί στα 290 μέτρα, κάτι που θα καθιστούσε δυσκολότερο το έργο της ανέλκυσης.
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται πως το βυθισμένο πλοίο αποτελεί επίσης «περιβαλλοντολογική βόμβα» αφού η απάντληση καυσίμων δεν έχει επιτευχθεί στον απαιτούμενο βαθμό. Πέρα από καύσιμα, λιπαντικά και λάδια μηχανής, το Sea Diamond έφερε 2.500 κυβικά μέτρα μονωτικών υλικών, περισσότερα από 400 κιλά ανόδια που περιέχουν βαρέα μέταλλα όπως μόλυβδο, κάδμιο και ψευδάργυρο, περισσότερα από 17.000 μέτρα καλωδιώσεων που περιέχουν χαλκό, περισσότερα από 300 λίτρα ηλεκτρολύτη στις μπαταρίες του πλοίου που περιέχουν ισχυρά οξέα, μόλυβδο και κάδμιο, άλλα χημικά όπως χρώματα, αντισκωριακά, σταθεροποιητές βαφών και επίσης, πολλές ηλεκτρονικές συσκευές στα όργανα και στις εγκαταστάσεις του πλοίου που περιέχουν υδράργυρο, ενώ όλες οι εύφλεκτες επιφάνειές του ήταν εμποτισμένες με βρωμιούχες επιβραδυντικές χημικές ενώσεις.
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, όπως αναφέρεται, ζητούν την άμεση ανέλκυση του πλοίου με επιβάρυνση της αρμόδιας ασφαλιστικής εταιρείας και όχι του ελληνικού δημοσίου.