Τις λύσεις που επεξεργάζεται για τους τρεις οδικούς άξονες περιέγραψε ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η οποία επεξεργάζεται το σχετικό νομοσχέδιο. Αναφερόμενος στις αυξήσεις στα διόδια είπε ότι θα υπάρξει ηλεκτρονικό διόδιο που για τους συχνούς χρήστες θα μειώνει έως και 50% το κόστος.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι από το δρόμο Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα Μεσσηνίας που έχει αποσπαστεί από την Ολυμπία Οδό, το τμήμα Πάτρα – Πύργος θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με εξασφαλισμένες πιστώσεις, ενώ το κομμάτι της Τσακώνας θα ξεκινήσει το καλοκαίρι. Επίσης την επόμενη Δευτέρα θα ανακοινώσει τι θα γίνει με το τμήμα του Ε65 Σκάρφεια Φθιώτιδας – Καρπενήσι για το οποίο το κόστος είναι 100 εκατ. ευρώ.
Για το Πάτρα – Πύργος ο Μ. Χρυσοχοΐδης επεσήμανε ότι είναι «ώριμο έργο με περιβαλλοντικές μελέτες» και ότι θα δοθούν 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του. Μάλιστα το άρθρο 5 του νομοσχεδίου υποχρεώνει το Δημόσιο να προκηρύξει το έργο άμεσα. «Πρέπει να διαχωριστεί το αντικείμενο του έργου με υπουργική απόφαση που θα βγει μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου», είπε και πρόσθεσε ότι «είναι δεδομένη η πολιτική βούληση».
Για το τμήμα της Τσακώνας σημείωσε ότι ένα τμήμα στην περιοχή Καϊάφα Ηλείας έχει ακυρωθεί από το ΣτΕ και ότι οι εργολάβοι θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι το υπόλοιπο έργο.
Αναφερόμενος στα διόδια ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι «στο μόνο τμήμα που θα υπάρξει αύξηση είναι από τις Aφίδνες μέχρι τα Καμμένα Βούρλα γιατί προβλέπεται στη σύμβαση» και έκανε λόγο για «λαϊκισμό». Ανακοίνωσε ότι θα υπάρξουν ηλεκτρονικά διόδια (e-pass) που για τους συχνούς χρήστες θα μειώνεται το κόστος των διελεύσεων έως και 50%, ενώ δεσμεύθηκε ότι πολύ σύντομα θα λειτουργήσουν πλήρως τα εναλλακτικά δίκτυα (παράλληλοι δρόμοι).
Ο Μ. Χρυσοχοΐδης υπερασπίσθηκε την ανάγκη παραχώρησης των οδικών αξόνων επισημαίνοντας ότι θα επιφέρουν αύξηση 1,5% του ΑΕΠ μέσα σε μία τριετία και ότι κάθε θέση εργασίας σε έναν αυτοκινητόδρομο δημιουργεί άλλες 10 θέσεις εργασίας περιφερειακά.
Απαντώντας στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ ότι «τα δίνουν όλα στους παραχωρησιούχους» και ότι είναι «η γη της επαγγελίας για τους εργολάβους» ανέφερε ότι η Ισπανία δίνει άτοκα δάνεια στους παραχωρησιούχους. Για τον δρόμο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Σπάρτη (Μορέας) είπε ότι σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν είναι βιώσιμο και κινδυνεύει να σταματήσει ενώ είναι κατασκευασμένο κατά 91%.
Ο Μ. Χρυσοχοΐδης επεσήμανε για τη νέα συμφωνία ότι αλλάζει το χρηματοδοτικό κενό και έρχεται το Δημόσιο να το καλύψει. Συγκεκριμένα στις αρχικές συμβάσεις υπήρχε πρόβλεψη 37,7 δις ευρώ έσοδα και έχουν γίνει σήμερα 14,5 δις ευρώ (62% μείωση), ενώ το 2008 ο δανεισμός ήταν 3 δις και σήμερα είναι 1,7 δις ευρώ και με υψηλότερο επιτόκιο. Πρόσθεσε ακόμη ότι η απόδοση κεφαλαίων στο εξωτερικό είναι 12% εδώ έχουμε απόδοση κατά μέσο όρο 8%.
Υποστήριξε ακόμη ο υπουργός Υποδομών ότι το κόστος των έργων έχει ανέβει παρά την μείωση του εργατικού κόστους που φθάνει το 10%, καθώς αυξάνεται η «ένταση του μηχανικού εξοπλισμού» και συμπαρασύρει το κόστος για την ενέργεια. Έτσι στην Ολυμπία Οδό το κόστος είναι 7 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο.
Για τις τράπεζες ο Μ. Χρυσοχοΐδης εκτίμησε ότι «έχουν εκταμιεύσει σημαντικά ποσά», περίπου 700 εκατ. ευρώ και τρέχουν ήδη επιτόκια, ενώ τώρα θα βάλουν 1,7 δις ευρώ.
Απέρριψε το ενδεχόμενο να προσφύγει το Δημόσιο στη Δικαιοσύνη όταν σταμάτησαν τα έργα με το επιχείρημα ότι «θα υπήρχε καθυστέρηση και τα πράγματα θα έμεναν στη μέση. Όλοι οι άλλοι δρόμοι ήταν της καταστροφής. Δεν υπάρχει όμως και άλλος συμφερότερος δρόμος για το δημόσιο συμφέρον».