Υπέρ του Γιάννη Στουρνάρα τάσσεται ο υπουργός Πολιτισμού Πάνος Παναγιωτόπουλος κατά τη συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού για το 2014.
Από το βήμα της Βουλής ο κ. Παναγιωτόπουλος χαρακτήρισε άδικο να προσωποποιείται η κριτική για τα θέματα της φορολογίας στον υπουργό Οικονομικών και τόνισε ότι η υπερψήφιση του προϋπολογισμού είναι απαραίτητη για την ανασυγκρότηση και σωτηρία της χώρας.
Παράλληλα, κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ, ότι η στρατηγική της έντασης που ακολουθεί, οδηγεί τη χώρα σε αδιέξοδα.
Ειδικότερα, ο κ. Παναγιωτόπουλος μίλησε για «προϋπολογισμό έκτακτης ανάγκης», που είναι «το όχημα για να μπορέσει να βγει η χώρα από τη βαθιά οικονομική κρίση».
«Βλέπω συναδέλφους από τη συμπολίτευση να διατυπώνουν χρήσιμες παρατηρήσεις. Πρέπει να ξεκαθαρίσω ότι είναι άδικο, αυτή η συζήτηση που γίνεται για τη φορολογία ακινήτων, να προσωποποιείται», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Πολιτισμού σχολιάζοντας τη κριτική που δέχεται ο κ. Στουρνάρας, χωρίς ωστόσο να αναφέρεται σε ονόματα και συμπλήρωσε:
«Ακούω από μέσα ενημέρωσης ερμηνείες του τύπου, ότι έχει στόχο τον δείνα υπουργό. Όσα έχουν ειπωθεί είναι χρήσιμα. Δεν πρέπει όμως να αδικούμε τη συστηματική προσπάθεια που γίνεται με αυτά που λέμε.
Είναι αλήθεια, ότι είναι δυσβάσταχτη η φορολογία, ότι τα εκκαθαριστικά σημειώματα του 2013 έπεσαν μαζεμένα και έγιναν βαρύ φορτίο για τα μικρομεσαία νοικοκυριά και τον Έλληνα φορολογούμενο. Είναι όμως και αλήθεια, ότι έχουν απόλυτη συνείδηση και επίγνωση και ο πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι υπουργοί και η διαπραγμάτευση που γίνεται είναι για να περάσουμε τον κάβο με τις λιγότερες δυνατές απώλειες».
Έντονη κριτική άσκησε ο κ. Παναγιωτόπουλος στην αντιπολίτευση την οποία κατηγόρησε, ότι δεν έχει καταθέσει καμία συγκροτημένη εναλλακτική πρόταση εξόδου της χώρας από την κρίση.
«Παρά τις κριτικές και τις παρατηρήσεις που γίνονται από όλες τις πλευρές και πρέπει να τις ακούμε, είναι ξεκάθαρο ότι κανείς μέχρι τώρα δεν προτείνει άλλη εναλλακτική πρόταση εξόδου. Ακούω πολλά, από την αντιπολίτευση, αλλά καμία συνολική συγκροτημένη πρόταση δεν άκουσα, κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο οδικός χάρτης, δήθεν, εξόδου της χώρας από τη κρίση που προτείνει, οδηγεί σε εθνικό αδιέξοδο», τόνισε ο υπουργός Πολιτισμού και συνέχισε λέγοντας:
«Η κυβερνητική συνεργασία πέτυχε πολλά σε δύσκολους καιρούς. Με μεγάλη προσπάθεια και με μεγάλες, αιματηρές, θυσίες του ελληνικού λαού η χώρα πέτυχε και είναι σήμερα σε θέση να καλύψει τα έξοδα και τις δαπάνες της και να έχει περίσσευμα».
Ο κ. Παναγιωτόπουλος, υποστήριξε, ότι η χώρα βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο και μια «στραβοτιμονιά» θα είναι επιστροφή στην «εξαλλότητα, ενώ κάλεσε την αντιπολίτευση και ιδιαίτερα τον ΣΥΡΙΖΑ, να μην επενδύει στη στρατηγική της έντασης και της σύγκρουσης, γιατί, όπως είπε, θα αποδειχθεί, ότι παράγει δραματικά αδιέξοδα και για την ίδια.
«Η πρόκληση από την αντιπολίτευση κλίματος πολιτικής αστάθειας μπορεί να αποτελέσει αφορμή για μοιραία γεγονότα και λάθη που θα οδηγήσουν τη χώρα στη καταστροφή και στο χάος, είπε ο υπουργός και επισήμανε ότι «πρέπει να προσέξουμε να μην χάσουμε τον έλεγχο της κατάστασης. Καμία πλευρά της αντιπολίτευσης δεν πρέπει να τροφοδοτεί φαινόμενα έντασης και συγκρούσεων. Ιδιαίτερα τώρα που δοκιμάζονται τα όρια αντοχής του ελληνικού λαού, αρκεί μια μικρή σπίθα για να ανάψει κοινωνική έκρηξη», υπογράμμισε ο κ. Παναγιωτόπουλος.
Τέλος, αναφερόμενος στον χώρο του πολιτισμού, ο κ. Παναγιωτόπουλος έδωσε έμφαση στο νέο ωράριο λειτουργίας των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων από τις 8 πμ μέχρι τις 8 μμ αλλά και στον εθνικό διάλογο που ξεκινάει για τη νέα νομοθετική ρύθμιση για τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα.
Στόχος όπως είπε, είναι και οι δημιουργοί να έχουν εισόδημα και να μην στραγγαλίζονται από τις εισπρακτικές μεθόδους οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες και καταστηματάρχες.
Ο υπουργός Πολιτισμού μίλησε ακόμα για σημαντικές αναπτυξιακές μεταρρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο, μεταξύ των οποίων είναι:
-Νέοι τρόποι προβολής του Πολιτισμού στο διαδίκτυο.
– e-ticketing για τους μεγάλους αρχαιολογικούς χώρους και τα μεγάλα μουσεία.
– Δυνατότητα λειτουργίας πέραν του ωραρίου για οργανωμένη χρήση, με την προϋπόθεση συμφωνίας με τους χρήστες (πχ κρουαζιέρες) που πληρώνουν τα επιπλέον λειτουργικά έξοδα και τις επιπλέον αμοιβές του προσωπικού.
– Νέο νομοθετικό καθεστώς για τη δημιουργία και λειτουργία των θεάτρων.