Την ένταξη του λιμένα Θεσσαλονίκης στους θαλάσσιους δρόμους της κρουαζιέρας, επιδιώκει ο ΟΛΘ Α.Ε. και γι΄ αυτό έχει εκπονήσει σχεδιασμούς για την προσέλκυση νέων επισκεπτών και την αύξηση της τουριστικής κίνησης.
Σύμφωνα με έγγραφο του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη που διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Στ. Καλαφάτη, έχουν σχεδιαστεί από τον ΟΛΘ ΑΕ και υλοποιούνται δράσεις για τη συγκρότηση Συμβουλίου Ανάπτυξης, στο οποίο θα συμμετέχουν οι χρήστες των λιμενικών υπηρεσιών και των παρακείμενων δημόσιων οργανισμών, οι παραγωγικοί φορείς και εκπρόσωποι των επαγγελματικών συνδέσμων της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. Γίνονται επίσης ενέργειες παραχώρησης του κτηρίου του επιβατικού σταθμού “Μακεδονία” στον ΟΛΘ Α.Ε..
Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης έχει απευθυνθεί στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου για την παροχή τεχνογνωσίας ενώ προχωρά η συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης, το Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο και τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης για τον σχεδιασμό και την προώθηση δράσεων που στόχο θα έχουν την προβολή της πόλης της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής ως τουριστικό προορισμό.
Εκτός από συνεργασίες του ΟΛΘ με ευρωπαϊκούς και διεθνείς Οργανισμούς και fora, o Οργανισμός θα συμμετάσχει τον Μάρτιο στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση κρουαζιέρας, την Cruise Shipping Miami, θα επιχειρήσει διεύρυνση της συνεργασίας του με λιμάνια της ΝΑ Ευρώπης ενώ ήδη ασκεί επιθετική τιμολογιακή πολιτική με μηδενισμό των αντίστοιχων τελών. Συγκεκριμένα, από 1ης Ιουλίου 2010 έχει μηδενιστεί το κόστος της μίσθωσης φορτηγίδων που χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και έχει μειωθεί κατά 20% το τέλος επιβίβασης.
Ο βουλευτής της ΝΔ Στ. Καλαφάτης που κατέθεσε την ερώτηση στη Βουλή επισήμανε ότι “η ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης διαθέτει αδιαμφισβήτητο και παγκοσμίως διαδεδομένο ιστορικό και πολιτιστικό πλούτο που την κατατάσσει στις υψηλές θέσεις προτίμησης δυνητικών επισκεπτών. Ο Όλυμπος, το Δίον, η Βεργίνα, η Αρχαία Πέλλα, η Αμφίπολη, το Άγιο Όρος, οι αρχαιολογικοί και τουριστικοί θησαυροί της Χαλκιδικής αποτελούν πόλους έλξης οι οποίοι προσεγγίζονται οδικώς εύκολα με αφετηρία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης”.
Ο βουλευτής εκτιμά επίσης ότι “η προσέλκυση του κλάδου της κρουαζιέρας, δύναται να προσφέρει αναπτυξιακή ανάσα και προοπτική στην πόλη της Θεσσαλονίκης”.