Την ανάγκη να υπάρξει ένας ευρύτατος διάλογος για τα θέματα της παιδείας μακριά από αγκυλώσεις και στεγανά επισήμανε ο Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος παρακολούθησε την παρουσίαση των προτάσεων της -προσκείμενης στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης- σπουδαστικής παράταξης ΔΑΠ-ΝΔΦΚ για την Παιδεία στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
Ο κ. Σαμαράς χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ως την ημέρα που η ΔΑΠ με τη δική της πλατφόρμα έσπασε τα κατεστημένα δεκαετιών στην ελληνική Παιδεία για να αλλάξει νοοτροπία.
Ο πρόεδρος της ΝΔ εμφανίστηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τις προτάσεις, οι οποίες όπως είπε είναι τολμηρές χωρίς στρογγυλέματα, συγκεκριμένες και όχι γενικόλογες.
“Βλέπετε τι γίνεται στην Ευρώπη εκεί όπου τα Πανεπιστήμια είναι ατμομηχανή ανάπτυξης”, δήλωσε ο κ. Σαμαράς, ο οποίος έκανε λόγο για προτάσεις οι οποίες είναι πέρα από τα στερεότυπα και τις αγκυλώσεις με τις οποίες έχει μπουχτίσει όπως είπε, η ελληνική παιδεία”.
Ο κ. Σαμαράς επισήμανε το γεγονός ότι οι προτάσεις της νεολαίας κατατίθενται μετά από μια μακρά διαδικασία δημοσίου διαλόγου κι έκανε λόγο για ένα μάθημα πολιτικής, μάθημα δημοκρατίας, μάθημα συμμετοχικότητας.
“Μάθημα πολιτικής γιατί θέτετε τα πραγματικά προβλήματα, μάθημα δημοκρατίας γιατί ξέρετε να ακούτε, μάθημα συμμετοχικότητας γιατί εμπλέκετε ολοένα και περισσότερο στη συζήτηση”, δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ, ο οποίος έκανε λόγο για σύνθημα αλλαγής νοοτροπίας στο χώρο της παιδείας.
Ο πρόεδρος της ΝΔ χαρακτήρισε “θαρραλέα” την πρόταση για “κατάργηση του ασύλου της ανομίας στα πανεπιστήμια” αλλά και το γεγονός ότι οι νέοι κάνουν λόγο για αξιολόγηση και εξωστρέφεια των πανεπιστημίων.
“Ανοίγετε έναν ευρύτερο διάλογο μέσα στα πανεπιστήμια και την κοινωνία στον οποίο θα συμμετάσχουμε κι εμείς ως κόμμα. Εμείς αντλήσαμε ήδη πολύτιμα συμπεράσματα από την πρότασή σας και θα την φέρουμε μέσα κι έξω από το κοινοβούλιο για να κερδίσουμε το στοίχημα της παιδείας. Κάνετε μια σταυροφορία για την παιδεία, πάνω και πέρα από ιδεοληψίες”, δήλωσε ο κ. Σαμαράς.
Μεταξύ των προτάσεων που κατέθεσαν οι νέοι της ΝΔ είναι η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, η ριζική αλλαγή του άρθρου 16, έτσι ώστε να επιτρέπεται η δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων κάτω από αυστηρό όμως θεσμικό πλαίσιο και η σοβαρή αξιολόγηση του έργου και των παρεχόμενων υπηρεσιών στα πανεπιστήμια.
Διαβάστε επίσης: Στην εκδήλωση της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ αύριο ο Σαμαράς