Το τραμ στην Αθήνα μπορεί να μην εξυπηρέτησε το επιβατικό κοινό αλλά σε άλλες πόλεις της χώρας αναμένεται να δώσει λύσεις τόσο σε θέμα κίνησης, αλλά και χρόνου καθώς οι γραμμές θα είναι πολύ μικρότερες σε σχέση με αυτή της Αθήνας.
Μάλιστα, οι δημοτικές Αρχές σε Γιάννενα, Πάτρα και Βόλο κάνουν λόγο για τη λύση στο συγκοινωνιακό τους αδιέξοδο.
Μέσα σε λιγότερο από ενάμιση χρόνο, δημοτικές αρχές και αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες σε Ιωάννινα, Πάτρα και Βόλο έχουν ολοκληρώσει τα σχέδιά τους για εγκατάσταση μέσων μεταφοράς σταθερής τροχιάς.
Οι μελέτες είναι έτοιμες και περιλαμβάνουν από τη χάραξη της πορείας των βαγονιών μέσα στον αστικό ιστό, μέχρι και πλήρη οικονομοτεχνικά στοιχεία, τα οποία αποδεικνύουν ότι τα τραμ μπορούν να είναι λειτουργικά και βιώσιμα.
Το «πράσινο» στοίχημα του τραμ μπορεί να αλλάξει οριστικά την εικόνα των πόλεων, περιορίζοντας τους ρύπους των Ι.Χ. που συνωστίζονται στους κεντρικούς δρόμους, εκσυγχρονίζοντας τις μετακινήσεις των πολιτών και δίνοντας αφορμή για εκτεταμένες αστικές αναπλάσεις.