Σε ποσοστό μεγαλύτερο του 92% πετυχαίνει η Ελλάδα τον στόχο της στην ανακύκλωση μπαταριών μολύβδου οξέως.
Αυτό έκανε γνωστό, στο πρόσφατο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Διαχείρισης Στερεών Απόβλητων (ΕΕΔΣΑ), η κ. Μαργαρίτα Καραβασίλη, ειδική επιστημονική σύμβουλος της Redeplan A.E. Consultants, παρουσιάζοντας τη σχετική έρευνα της «Re-Battery A.E.», η οποία έχει κατατεθεί τόσο στον ΕΟΑΝ όσο και στο ΥΠΕΝ, ενόψει και της αναθεώρησης από του υπουργείου του Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων της χώρας.
Συγκερκιμένα, όπως τόνισε η κ. Καραβασίλη, «η Ελλάδα αδικεί τον εαυτό της, καθώς οι μέχρι σήμερα υπολογισμοί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα», αφού σε ό,τι αφορά στις μπαταρίες μολύβδου οξέως στην Ελλάδα, σύμφωνα με τιςαπολογιστικές εκθέσεις, καταγράφεται ποσότητα που οδηγήθηκε στην ανακύκλωση σχεδόν ταυτόσημη με την ποσότητα εισηγμένων μπαταριών που καταγράφει η ΕΛ.ΣΤΑΤ.
Μάλιστα επισημαίνει, ότι ο εθνικός στόχος δεν μπορεί παρά να ταυτιστεί με το μέσο όρο των εισαγωγών συσσωρευτών σε μια εύλογη περίοδο 3-5 ετών, όπως αυτές καταγράφονται με ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια από την ΕΛΣΤΑΤ.
Ανακυκλώνεται το 80% – 95% των μπαταριών αυτοκινήτων
Σημειώνεται ότι συνολικά στον χώρο της μπαταρίας αυτοκινήτων, όπου κάθε χρόνο στην Ε.Ε., χρησιμοποιούνται 800.000 τόνοι μπαταρίας, το 80%-95% ανακυκλώνεται ενώ το 15% αφορά στα οχήματα στο τέλος του κύκλου της ζωής τους.
Αντίστοιχα στις βιομηχανικές μπαταρίες, που υπολογίζονται σε περίπου 200.000 τόνους και όπου το 97% είναι συσσωρευτές μολύβδου οξέως, αυτές συλλέγονται στο σύνολό τους όμως είναι δύσκολο να εκτιμηθεί το ποσοστό ανακύκλωσής τους λόγω της μεγάλης διάρκειας ζωής που έχουν.
Σημειώνεται τέλος, ότι τα στοιχεία της έρευνας – μελέτης που εκπονήθηκε από την κ. Άννα Κάντζα, υπεύθυνη Δικτύου και Ποιότητας της Re-Battery A.E., αποτυπώνουν ταπραγματικά μεγέθη της ανακύκλωσης που καθορίζουν τον Εθνικό Στόχο και προσδιορίζονται επιστημονικά και τεκμηριωμένα με ανάλυση στοιχείων, μεγεθών και ποσοτήτων από αξιόπιστες επίσημες πηγές.