Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα (EV) αυξήθηκε κατά 60% το 2019, σηματοφοτώντας τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια και ξεπερνώντας τις αντίστοιχες πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρία.
Μέσω της ετήσιας έκθεσης του “Global EV Outlook”, ο IEA ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των δημόσιων σημείων αργής και γρήγορης φόρτισης έφτασε τα 862.118 σημεία παγκοσμίως, με την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, να λαμβάνει μερίδιο 60%.
Οι γρήγοροι φορτιστές αντιπροσώπευαν το 31% του συνόλου. Ο IEA ορίζει την αργή φόρτιση ως παροχή ισχύος έως 22 κιλοβάτ (kW), που απαιτεί όμως πολλές ώρες για τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος. Οι γρήγοροι φορτιστές, αξίας 30.000-35.000 ευρώ ο καθένας, μπορούν να ολοκληρώσουν τη φόρτιση μέχρι και σε μια ώρα.
“Η Κίνα συνεχίζει να ηγείται στην διάθεση δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης, ιδιαίτερα των γρήγορων φορτιστών, οι οποίοι είναι κατάλληλοι για τις πυκνές αστικές περιοχές της με λιγότερες ευκαιρίες για ιδιωτική φόρτιση στο σπίτι”, ανέφερε η έκθεση.
Η παγκόσμια αύξηση αντικατοπτρίζει τις προσπάθειες για την κατασκευή των κρίσιμων υποδομών πριν από την αναμενόμενη άνοδο των πωλήσεων EV, οι οποίες αντιπροσώπευαν μόλις το 1% του παγκόσμιου αποθέματος αυτοκινήτων πέρυσι, σύμφωνα με τον IEA.
Ενώ οι περισσότερες φορτίσεις EV πραγματοποιούνται στο σπίτι ή στη δουλειά, η ανάπτυξη δημόσιων υποδομών είναι το κλειδί για να πείσει τους υποψήφιους αγοραστές ότι δεν υπάρχει κίνδυνος να “μείνουν ξεκρέμαστοι” από μια άδεια μπαταρία.
Στο πλαίσιο του σχεδίου οικονομικής τόνωσης, η Γερμανία ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι θα παράσχει 500 εκατομμύρια ευρώ για την υποστήριξη της διάθεσης σημείων ιδιωτικής χρέωσης.
“Το βλέπω αυτό ως ένα οργανικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά όχι ως μια επανάσταση με μεγάλους νικητές ή χαμένους”, δήλωσε ο Thomas Daiber, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας ηλεκτρονικής κινητικότητας Cosmic Cat επί του γερμανικού σχεδίου.
Σημειώνεται ότι εκτός από την Tesla, οι πάροχοι σημείων χρέωσης περιλαμβάνουν τον αγγλο-ολλανδικό όμιλο Shell, τον γαλλικό Engie, τον γερμανικό E.ON, το Volkswagen και το Charge Point, των οποίων οι μέτοχοι περιλαμβάνουν Daimler, BMW και Siemens.