Την δημιουργία δύο νέων μεγάλων κεντρικών ποδηλατοδρόμων, στο πλαίσιο των γενικότερων μέτρων προώθησης των “πράσινων μετακινήσεων”, προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, απαντώντας τη Δευτέρα στη Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Καιρίδη.
Συγκεκριμένα, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στην Εκπόνηση μιας Εθνικής Στρατηγικής για το ποδήλατο από το περασμένο φθινόπωρο με σκοπό την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου ως οικολογικού μέτρου μετακίνησης. Η στρατηγική αυτή «δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά εμπεριέχει συγκεκριμένα μέτρα και δράσεις», ενώ το κείμενο έχει αποσταλεί για παρατηρήσεις στα συναρμόδια υπουργεία προκειμένου να υιοθετηθεί και να προωθηθεί ολιστικά από την κυβέρνηση.
Στα πλαίσια αυτής της στρατηγικής προβλέπεται η ολοκλήρωση δύο μεγάλων ποδηλατοδρόμων στην Αττική, με χρηματοδότηση 7 εκατ. ευρώ από το Πράσινο Ταμείο. Ο πρώτος αφορά στο τμήμα Γκάζι-Κηφισιά, όπου ο ποδηλατόδρομος θα ενώνει την Κηφισιά με το παραλιακό μέτωπο (το σκέλος από το Γκάζι μέχρι την παραλία έχει ήδη ολοκληρωθεί). «Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Πράσινο Ταμείο και βαίνει προς δημοπράτηση.
Ο δεύτερος ποδηλατόδρομος είναι καινούριος. Θα ξεκινάει από τον σταθμό του Μετρό στην Κατεχάκη, θα περνά από Πολυτεχνειούπολη και Πανεπιστημιούπολη και θα καταλήγει στον “Ευαγγελισμό”. Έχει δέκα χιλιόμετρα μήκος και 3 εκατομμύρια ευρώ προϋπολογισμό από το Πράσινο Ταμείο» είπε ο ΥΠΕΝ.
Στα υπόλοιπα μέτρα ενίσχυσης της ποδηλασίας, προβλέπεται η δημιουργία προσωρινών ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων και μετατροπή οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, στο πλαίσιο της διαχείρισης του κορωνοϊού. «Έχουμε εκδώσει και τεχνικές οδηγίες από την πλευρά του υπουργείου στους δήμους και χαίρομαι που αρκετοί ανταποκρίνονται ήδη και προχωρούν προς την κατεύθυνση» ανέφερε ο Κ. Χατζηδάκης.
«Στην Ελλάδα υπάρχει μικρή μεν, αλλά σημαντική παράδοση ποδηλατoδρόμων σε πόλεις όπως η Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, το Ρέθυμνο. Εμείς συμβολικά, αλλά και ουσιαστικά ξεκινάμε από αυτούς τους δυο μεγάλους ποδηλατοδρόμους στην Αθήνα. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις άλλες πόλεις και κυρίως τη Θεσσαλονίκη, όπου ο δήμαρχος αγκάλιασε αυτή την πρωτοβουλία μας για τους προσωρινούς ποδηλατοδρόμους και θα προχωρήσει άμεσα στη χάραξη τέτοιων ποδηλατοδρόμων στη συμπρωτεύουσα», δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης.
Το τέταρτο βήμα της κυβερνητικής πολιτικής, έρχεται με το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που αναμένεται να κατατεθεί στην Βουλή, και μέσα σε αυτό, όπως είπε ο υπουργός, έχει κίνητρα για ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα, που η ενίσχυση αγοράς τους θα φτάνει και θα ξεπερνάει το 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου.
Τέλος, εξαγγέλθηκε η κατάρτιση τεχνικών οδηγιών για τον σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημόσιων χώρων προς όφελος των πεζών, μέσα από την εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία. Τα ΣΒΑΚ, σύμφωνα με τον υπουργό, έρχονται να εφαρμόσουν στην Ελλάδα τις κατευθυντήριες οδηγίες της ΕΕ προς όφελος των οικολογικών μετακινήσεων, προς όφελος των ποδηλατών και των πεζών.