Ευρωπαϊκές πωλήσεις β’ τριμήνου 2020
Τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα είδαν το μερίδιο τους στο σύνολο της αγοράς στην Ευρώπη να εκτοξεύεται από το 2,4% που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2019, στο 7,2% κατά τη διάρκεια του δύσκολου από εμπορική -και όχι μόνο- σκοπιά δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους.
Ταυτόχρονα οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην Ευρώπη που τροφοδοτούνται με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης δέχτηκαν πολύ ισχυρές πιέσεις με αποτέλεσμα τη μείωση τους κατά το ήμισυ.
Το ντίζελ
Σε απόλυτα νούμερα, κατά την περίοδο Απρίλιος-Ιούνιος 2020, στην Ευρώπη οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων μειώθηκαν κατά 53,4% αγγίζοντας σε απόλυτα νούμερα τις 526.645 μονάδες, επίδοση που αντιπροσωπεύει σε μερίδιο αγοράς ποσοστό της τάξης του 29,4%, έναντι 32,0% στο Q2 2020.
Η βενζίνη
Ανάλογη ήταν η εικόνα και για τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με κινητήρες βενζίνης, με τις απώλειες εδώ να ανέρχονται στο -55% σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά επίπεδα. Σε απόλυτα νούμερα, στην Ευρώπη ταξινομήθηκαν στο Q2 2020 κάτι λιγότερο από 930.000 νέα βενζινοκίνητα οχήματα, έναντι περισσότερων από 2 εκατ. στο Q1 2019. Ποσοστιαία και για την ίδια πάντα περίοδο, τα οχήματα του συγκεκριμένου είδους κατάφεραν να καταλάβουν μερίδιο της τάξης του 51,9% στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς.
Τα BEVs και PHEVs…
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEVs) και επαναφορτιζόμενων υβριδικών (PHEVs) βελτίωσαν τον εμπορικό τους βηματισμό στο δεύτερο τρίμηνο του έτους κατά 53,3% φτάνοντας αισίως στις 129.344 μονάδες (μερίδιο αγοράς: 7,4%). Από αυτές, τα plug-in υβριδικά μοντέλα απέσπασαν τη μερίδα του λέοντος και με αύξηση στις πωλήσεις τους κατά 133,9%, κατέγραψαν 66.128 νέες ταξινομήσεις. Η άνοδος των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων με μπαταρία (BEV-Battery Electric Vehicles) ήταν σαφώς “χαλαρή”, καθώς τα οχήματα του συγκεκριμένου είδους βελτίωσαν τις εμπορικές τους επιδόσεις κατά 12,7% (63.216 μονάδες).
…και οι “άλλοι”
Τα υβριδικά οχήματα εξακολουθούν να κρατούν τα ηνία ανάμεσα στις πάσης λογής εξηλεκτρισμένες προτάσεις (BEV, PHEVs, HEVs), με συνολικές πωλήσεις στο δεύτερο τρίμηνο του έτους που έφτασαν στις 172.149 μονάδες και μερίδιο επί του συνόλου της αγοράς που κυμάνθηκε οριακά κάτω από 10%.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, μειωμένες κατά 50,5% ήταν οι πωλήσεις οχημάτων που χρησιμοποιούν άλλα ήδη καυσίμου, όπως αιθανόλη (E85), φυσικό αέριο (CNG) και υγραέριο (LPG), Εν προκειμένω, οι ταξινομήσεις τους περιορίστηκαν στο Q2 2020 στις 34.656 μονάδες, επίδοση που χάρισε στα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου είδους μερίδιο της τάξης του 1,9%.
Συνολικά, τα οχήματα που κινούνται από εναλλακτικά καύσιμα (APV-Alternatively-Powered Vehicles) κατάφεραν να αποσπάσουν μερίδιο επί του συνόλου της αγοράς που έφτασε το 18,7% και τις 335.906 μονάδες.