Να συνεχιστούν οι εργασίες εγκατάστασης των πυλώνων της γραμμής Μεγαλόπολης- Πάτρας ζήτησε σήμερα ο ΑΔΜΗΕ από το Πρωτοδικείο Καλαβρύτων, καθώς το σημαντικό αυτό έργο για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας διακόπηκε μετά από αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα.
Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, κρίσιμου για την ευστάθεια του Συστήματος και της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας το οποίο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98%. Όμως οι δύο τελευταίοι πυλώνες που απομένουν να τοποθετηθούν συναντούν την αντίδραση της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα.
Προκειμένου να αποφύγουν την οπτική όχληση από τους δύο πυλώνες στα 500μ. από το Μοναστήρι, οι μοναχές της Ιεράς Μονής κατέθεσαν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων Στις 27 Νοεμβρίου. Το Πρωτοδικείο Καλαβρύτων εξέδωσε προσωρινή διαταγή με την οποία οι εργασίες ανεστάλησαν μέχρι σήμερα οπότε επρόκειτο να συζητηθούν τα ασφαλιστικά μέτρα.
Λόγω της πανδημίας όμως η συζήτηση πήρε αναβολή και η προσωρινή διαταγή αναστολής εργασιών επεκτείνεται αυτόματα. Με την αίτησή του ο ΑΔΜΗΕ θα ζητήσει να συνεχιστούν οι εργασίες έως ότου γίνει η συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων.
Σύμφωνα με την διαχειρίστρια αρχή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η ολοκλήρωση του Δυτικού Διαδρόμου της Πελοποννήσου θα επιτρέψει την αναβάθμιση του δικτύου μεταφοράς της Περιφέρειας στα 400 κιλοβόλτ (σήμερα σε αντίθεση με την υπόλοιπη χώρα λειτουργεί στα 150 κιλοβόλτ) και κατ επέκταση στη βελτίωση της ευστάθειας. Επίσης θα επιτρέψει να απορροφηθεί περαιτέρω ισχύς από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θα αρθεί ο κορεσμός του δικτύου στην Πελοπόννησο η οποία έχει ευρύτερες επιπτώσεις στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
Από την άλλη, τον πολυετή αγώνα της Μονής Αγ. Θεοδώρων στηρίζει ο δήμος Καλαβρύτων αναφερόμενος σε «καταπάτηση δημοτικών εκτάσεων, αλλοίωση του περιβάλλοντος και υποβάθμιση περιουσιακών του στοιχείων», θέτοντας το ζήτημα αντισταθμιστικών οφελών από το έργο. Η ΑΔΜΗΕ αντικρούει πως το έργο γίνεται σε δημόσια δασική έκταση, δεν θίγει βάσει επιστημονικών κρίσεων και αρμοδίων κρατικών οργάνων και είναι ελεγμένο, εγκεκριμένο και νόμιμο αδειοδοτημένο σε κάθε σημείο, ενώ μια αλλαγή όδευσης, απορρίπτεται ως χρονοβόρα.