Νέος πράσινος δακτύλιος από την 1η Μαϊου 2012 στην Αθήνα έπειτα από την εφαρμογή του σχεδίου Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την μετεξέλιξη του ισχύοντος δακτυλίου σε «Πράσινο».
Αυτό ετοιμάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος μετά την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του θα είναι τα εξής:
1. Για τα οχήματα κάτω των 2,2 τόνων (στον μικρό δακτύλιο):
– κυκλοφορία όλων των οχημάτων, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, εντός του μικρού δακτυλίου ελεύθερα, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.
– κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος,
– κίνηση των οχημάτων που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες εντός του μικρού δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών».
2. Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στον μεγάλο δακτύλιο.
3. Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών – Λαμίας και Αθηνών – Κορίνθου της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα. Η ρύθμιση σχεδιάζεται να ισχύσει από την 1η Μαΐου 2012.
Σύμφωνα με τη νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΚΑ διατηρείται η απαγόρευση κυκλοφορίας για όσα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα μεικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων και πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO V.
Σε σημερινή ανακοίνωσή του το ΥΠΕΚΑ δεσμεύεται ότι θα λάβει συμπληρωματικά μέτρα και κίνητρα για τη μείωση της εκπομπής ρύπων και μικροσωματιδίων, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το περιβάλλον, αλλά και να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας.
Τα μέτρα που εξετάζονται περιλαμβάνουν:
– την εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων από τα ειδικά κινητά συνεργεία του ΥΠΕΚΑ,
– την εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης της διακίνησης των καυσίμων για να αντιμετωπιστεί η λαθρεμπορία και η νοθεία των καυσίμων,
– τον περιορισμό της κυκλοφορίας των πλέον ρυπογόνων οχημάτων.